Barometer rangeman

Vraagje: mijn barometer vertoont hoge druk als het regent en laag als het weer mooi is. Wat zeer raat is volgens mij:p. Latitude en longitude is correct ingesteld maat de batterij staat op medium… Iemand ervaring met zulke dingen?

Hoge of lage luchtdruk geven lang niet altijd alleen mooi of slecht weer. Vergelijk de meting van je Rangeman eens met de actuele meting van het KNMI? Je kunt dan eventueel de barometer kalibreren.

Lat en Long hebben geen invloed op je meting, eventuele hoogte wel.

Jah de druk klopt wel. Blijkbaar heb ik er geen verstand van:p. Alleen de hoogtemeter doet wel heel dom. Vanmiddag zat ik op -35 blijkbaar:p. Ik zat gewoon thuis

De hoogtemeter werkt op luchtdrukverschil. Lagere luchtdruk geeft grotere hoogte en andersom. Als je nu 10m zou klimmen zou hij op -25 staan, je zal hem dus even op nul moeten zetten of op je huidige hoogte voor een correcte meting,

Ah okeé… bedankt alvast voor de info… Zal eens opzoeken hoe ik weersvoorspellingen moet doen aan de hand van de barometer… :stuck_out_tongue:

Of je leest de gebruiksaanwijzing, zijn maar 120 pagina’s :wink:

Das ni normaal e!! Lord of the rings is er niks tegen

Of je zit daadwerkelijk in een kuil, ik meen dat er plekken zijn in Nederland die 30 meter onder NAP zitten.

Handige site: http://luchtdruk.com zoek even op welke plaats dicht bij jou in de buurt zit en kalibreer daar de barometer op.

Daarna de hoogtemeting aanpassen aan deze kaart:

Woon in belgie… maar goed ik snap het punt :smiley: alvast bedankt he…