Barracuda by Bulova ?

Nieuwste aanwinst en net binnen.
Barracuda 31151/004 by Bulova ?

Morgen mooi bandje (staal met blauw) kopen en compleet maken.

5 likes

Niet mijn smaak, maar toch veel plezier ermee

Proficiat. Maar ik dacht dat er BARRACUDA by Bulova op de achterkant stond, zoals hier:

@Alfaromeo58
Ziet er niet uit als fake.
Wreed ding wel :+1:

Ziet er idd niet uit als fake maar zal het dan wel zijn.
Morgen eens verder in verdiepen. :slight_smile:

1 like

Ga je hem open maken?
Dan weet je het zeker.
Ik ben benieuwd.

De Barracuda open gemaakt en ik denk dat het een mooie fake is.
Zit wel een mooi en niet goedkoop caliber in nl. een. Miyota 0S10
Dit zijn de specs van het caliber.

Manufacturer Miyota
Caliber Number 0S10
Type Quartz
Replaces Caliber Citizen 0510
Size 13.50”’ (30.80mm) diameter x 4.13mm thick
Battery Cell Number SR927W
Frequency 32,768Hz
Quartz Type Tuning fork type quartz crystal
Stem 065-453
Hand Sizes 120/80/18
Jewels 0
Functions Hours, minutes, seconds, chronograph, date
Country of Manufacture Japan

Miyota states the accuracy of the caliber Os10 quartz movement to be +/-20 seconds/month.

Hier de fabrieks specs en tekeningen.

http://miyotamovement.com/pdf/spec_0S10.pdf
http://miyotamovement.com/pdf/draw_0S10.pdf

Was natuurlijk te mooi om waar te zijn maar voor € 10,= toch een mooi uurwerk dat ik zeker van een mooie band ga voorzien en ga dragen. :slight_smile:

1 like

Waarom zou dit in godsnaam een fake zijn?

Ik dacht dat het een Barracuda by Bulova was. Maar volgens lencoth hoort er by Bulova (zie zijn post) op het achterdeksel te staan, wat bij dit uurwerk niet het geval is.

Ondanks dat ik niet op de hoogte ben van Barracuda horloges lijkt het mij heel goed mogelijk dat er verschillende achterdeksels op deze horloges werden geschroefd.

Ik ken ze ook niet, dus hoop dat men hier wat meer van dit horloge weet. Vind het toch een mooi horloge dus nieuwe batterij en bandje verdient het caliber wel.

Citizen is eigenaar van Miyota en Bulova, dus de combinatie Miyota in Bulova is niet vreemd of verkeerd.
Inderdaad heb ik alleen Barracuda’s gezien met op de achterdeksel “by Bulova”, maar of dit er altijd op moet staan, weet ik ook niet.

1 like

Geen idee hoe meewerkend ze bij Bulova zijn maar ik zou daar eens navragen of ze ze ook zonder “by Bulova” op het deksel hebben gemaakt.

1 like

Dank voor je reactie en foto’s!
Het is dus nog niet duidelijk of het fake is.
Zoals wordt gezegd een Miyota in een Bulova is niet vreemd.

Ik zou idd eens bij de Fabriek informeren naar de caseback.
Je kunt ook zoeken naar afbeeldingen op google misschien
dat daar nog nuttige info te vinden is.

https://uhrforum.de/barracuda-by-bulova-chronograph-t46263

Grt.

1 like

Voor de goede orde :blush:, ik zeg niet dat het een fake is. Maar enkel dat, degene die ik tot nu toe heb gezien, een achterkant hadden zoals ik toonde. Met de vermelding Bulova erbij. Er kan natuurlijk best een Miyota inzitten. De link Bulova & Citizen is er uiteraard, met de aantekening dat de overname van Bulova door Citizen in 2008 heeft plaatsgevonden.

2 likes

Beste lencoth,
Dank voor je reactie. Ik ga verder zoeken of ik wat kan vinden over dit uurwerk. De link Citizen & Miyota en Bulova is intrigerend en het uitzoeken waard.

Groet,