Bart en Tim Grönefeld winnen "Oscar"

Is dit bericht hier al gemeld?

" Gisteravond wonnen ze in Genève nog de ‘Oscar voor horlogemakers’. Vanmorgen stonden ze alweer op het vliegveld van Düsseldorf; op doorreis naar Keulen om daar op de elfde van de elfde carnaval te gaan vieren, want ook daar zijn Oldenzalers Bart en Tim Grönefeld goed in.

De broers Gönefeld wonnen gisteravond in Genève de Grand Prix d’Horlogerie. Nadat ze in 2014 al eens de prijs hadden gewonnen voor het beste uurwerkmechanisme wonnen ze gisteravond in de belangrijkste categorie, die van beste herenhorloge.

Niet voor iedereen

Bart en Tim Grönefeld timmeren al enkele jaren aan de weg met hun handgemaakte, exclusieve horloges. Het model dat gisteren won, de Grönefeld 1941 Remontoire, kost zestigduizend euro. Dat is niet voor iedereen weggelegd. “Het is veel geld”, beaamt Bart Grönefeld. “Maar je krijgt er ook heel veel voor.” (Einde bericht Omroep Oost)

3 likes

Plaatje van het winnende horloge.

2 likes

Dat bericht was volgens mij al gemeld :wink:

diameter van het uurwerk bedoel je???

Wauw echt prachtig maar €50 000 :scream::scream::scream: Goedendag hey.

Doe mij maar een speedy,GS, Rolex, CvdK en een Nomos Lambda en ik heb heel wat centjes over…

Ik zou t wel weten maar goed, Das een hele andere discussie…

beter lezen

Movement dimensions Diameter: 32,0 mm
Thickness: 5,5 mm

Case dimensions Diameter: 39,5 mm
Thickness: 10,5 mm

prachtige klok trouwens. Als ik 50k aan 1 klok mocht besteden dan kon dit wel eens de winnaar zijn. Al zal ik nooit en te nimmer 50k neerleggen voor een klok

Mannen: let op: 50.000 ex BTW!

My Bad
:upside_down:

1 like

Bewegend beeld erbij :

4 likes

Kunnen ze die camera niet even stil houden? De persoon die dit gefilmd heeft snapt er niks van…

Die subdial van het mechanisme had er wat mij betreft niet op gehoeven, maar wat een prachtige techniek en dito horloge.

http://www.horlogeforum.nl/t/gronefeld-1941-remontoire-wint-oscar/88327/9 topic bestond al

Sorry!

No sweat!