Bartman wil een klatser/GMT (keuzelijst)

Hoi…
Heb recent wat plaats gemaakt in mijn doosje. Nu wil ik eens een step up in € (voor mij).

Mijn sweet spot is 43.5mm of zo. Budget blijft onder 1000€.
Grail is momenteel een Breitling Avenger 43mm. Maar die is zowat het dubbele.

Ik heb m’n oog op onderstaande laten vallen voorlopig. Misschien hebben jullie nog een goed voorstel?

Ik kijk ernaar uit!

• Mido Oceanstar GMT
  • Glycine Airman 44 GMT
  • Alpina Alpiner
  • Iets anders Joh - noteer hieronder

0 stemmers

Niet helemaal in je budget misschien, maar zo mooi…

4 likes

Moet een bartman niet een badman tussen de keuzes hebben?

Voor nu vind ik de Alpina het mooiste, vooral de kleur springt eruit :ok_hand:t2:

8 likes

Een aanrader…

Ook in 44 millimeter verkrijgbaar! :slight_smile:

Quartz :sob:

Nog een beetje sparen voor de Avenger , zoeken voor een mooie 2de hands of outlet in Roermond aan 30% :wink:

1 like

Ook niet m’n smaak :slight_smile:

1 like

Geen probleem. Dan koop ik m zelf wel :joy::joy:

1 like

Dit kan er misschien ook in? Maar dat is nog eens 400-500€ doorsparen?

4 likes

Dit, en niet denken dit is ook wel leuk…
Als je naar een hoger segment wilt kijk dan naar een mooie jong gebruikte. Zo kan je je vasthouden aan je budget. In mijn geval was het deze :

2 likes

Ik vind de Glycine Airman wel wat hebben. Dit is wellicht nog een optie: Davosa Argonautic.

1 like

Nog even sparen voor je grail! Heb je sneller als je wacht en de beloning is groter.

Als je echt niet kan wachten de Longines Hydro, in het blauwe gedeelte regelmatig scherp geprijsd te vinden.

Glycine Combat Sub GMT…

629 USD op Drop. Houd je nog wat geld over voor wat rubber/NATO straps :slight_smile:

2 likes

Ja. Heb ik ook al goed bekeken. Staat prachtig op suede of distressed leder.
MAAR … die is 42mm en redelijk plat - en dat resulteert bij mij in te weinig wrist presence (vrouwenklokjes-gevoel)

Hou er wel even rekening mee dat er verschillende GMT mechanieken zijn. Mocht je dat belangrijk vinden: je Mido (en ook de Multifort Dual Time) en Alpina (Startimer Pilot Heritage) hebben als enige een mechanische travel GMT, waarbij je de GMT wijzer op de thuistijd zet en bij het instellen van een andere tijdzone de urenwijzer apart kan bewegen zonder dat het horloge stopt. Bij alle op een ETA gebaseerde uurwerken moet je dan beide weer instellen. Minder handig voor een reiziger, maar wel handiger om thuis een andere tijdzone in te stellen. Neem je een Quartz, dan zijn er veel meer en slimmere opties voor minder geld bij o.a. Citizen en Seiko.

2 likes

Aha OK. Dit vind ik ook gaaf, prachtige techniek maar niet iedereen heeft iets met HAQ…

43 mm, kleine €1300,- listprijs maar vind je overal ruim onder €1000,-

1 like

Bartman, uit eigen ervaring kan ik de Alpina aanraden!:heart_eyes:

10 likes

Dat blauw is wel speciaal. Heeft alle kleuren blauw.
Ik heb al zo weinig kleur (mat zwart, glossy zwart, gestructureerd zwart, vostok zwart en een creme seagull) :sweat_smile:

1 like

Mooi!! Alpina is hier volgens mij toch een beetje ondergewaardeerd. Maar als je dit ziet: wauw

3 likes

Moet wel moet zo’n nickname…

1 like