Basel World Moeite Waard?

Goedenavond,

Wellicht gaan een vriend en ik naar Basel World dit jaar, echter lees ik zojuist in een ander topic dat onder andere de Swatch Group en Seiko niet aanwezig zullen zijn.

Zijn er wellicht nog andere merken/groepen waarvan jullie weten dat ook zij niet aanwezig zullen zijn?

De vliegtickets en tickets voor Basel World zelf zijn niet eens zo duur, maar een appartementje/hotel vinden is daarentegen geen pretje… Desondanks lijkt het mij super leuk om dit een keer meegemaakt te hebben!

Is het de moeite waard volgens jullie om een tripje te boeken? Of zijn er betere alternatieven?

Alvast bedankt en een fijn weekend!

2 likes

Watchtime Düsseldorf oktober 2020. Betaalbaar, kleinschalig en sympathieke merken.

11 likes

Ik ben vorig jaar geweest
Fantastisch om een keer mee te maken, maar om horloge’s te passen oid hoef je er niet heen te gaan.
Het is 1 megagrote tentoonstelling, en als particulier heb je geen toegang om bij de merken binnen te komen om horloges te passen.

Wij zijn vroeg heen gevlogen en in de avond weer retour.

Als de swatch group en zou staan zo het voor mij een overweging zijn om nog een keer te gaan, maar ze staan er niet voor niets al 2 jaar niet meer

1 like

Die verwachting hebben we gelukkig ook niet ;). Valt er verder wel voldoende te beleven voor de normale bezoekers?

Zal het eens opzoeken. Dankjewel!

1 like

De afterparty in Club Aqua!

2 likes

Als je van window shopping houd, absoluut :smile:

1 like

Zonder gekheid, beurs was vorig jaar mega groot, maar lees net dat seiko er ook niet is…dus dat scheelt wel een halve verdieping…

Maar de imposante LMVH group stands, mooie vrouwen, mooie auto’s, nieuwe catalogusen, stand van Patek, een rondje door het centrum van Basel met een hoop AD’s en een biertje op het terras vondt ik meer dan de moeite waard.

1 like

Klinkt voor alsnog meer dan de moeite waard dus :slight_smile:

2 jaar overgeslagen maar dit jaar ga ik toch weer even kijken , tickets geboekt, voor 8 tientjes op en neer is geen geld.

Het is inderdaad window shopping, passen gaat niet en binnen komen op de wat exclusievere stands al helemaal niet. Meestal pakken we een halve dag op de beurs en halverwege de middag de stad in , veel AD’s , leuke stad om te zien en een fijn terrasje maken het toch weer de moeite waard.

2 likes

Tip die ik al van verschillende mensen heb gehoord die Basel bezoeken is een hotelletje te nemen over de grens en openbaar vervoer richting Basel te nemen.

1 like

Daar had ik nog niet over nagedacht! Iets meer moeite doen met plannen, maar scheelt waarschijnlijk wel aanzienlijk in de kosten. Bedankt voor het meedenken!

1 like

Het scheelt inderdaad in kosten en op de momenten dat er een grote beurs is is het ook makkelijker om over de grens nog iets vrij te vinden. De beurs is ook vlakbij het station Basel Bad.

Op die manier kan het zeker de moeite waard zijn :slight_smile: en ook nog eens voor een vriendelijke prijs.

1 like

Ik ben er een paar keer geweest, maar mijns inziens heeft het zijn glans verloren. Je kunt voor het geld beter een leuke horlogeband kopen ofzo :wink:

1 like

Ik kijk liever de foto’s en reviews op het internet. Wel zo duidelijk.

2 likes