Het was mijn derde keer. Elk jaar bevalt het me meer maar dat komt omdat ik mezelf beter voorbereid. Zo had ik dit jaar een heleboel afspraken staan. De organisatie had zijn best gedaan om de lege plekken op te vullen dus het is nog steeds een aangenaam decor. Het blijft echter een duur uitstapje alles bij elkaar opgeteld: vlucht, hotel, diners, huurauto,…
Het mooiste zou 1 show zijn, SIHH, Baselworld en Swatch Group op hetzelfde moment en dezelfde plaats maar dat zal voorlopig wel utopie blijven. Daarvoor gaat het nog tegoed met de industrie.
Vanaf volgend jaar kun Van de SIHH in Genève gelijk door naar Basel.
Van 26/4 - 5/5.
Ja, dat was al eerder aangekondigd. Ik vermoed dat de prijzen van alle hotels in Geneva en Basel net ook hun rates hebben aangepast voor die dagen. Buitenlandse bezoekers gaan net zo goed minstens een week moeten verblijven, met transfer van Geneve naar Basel. Het enige wat ze zich besparen is een vliegtuigticket (prijs van 2 nachten hotel).
Ik begrijp wel dat dit waarschijnlijk de best mogelijke compromis is vandaag de dag gezien de belangen van beide partijen. Het zal waarschijnlijk pas veranderen wanneer de horloge industrie de volgende klapper oploopt. Een nieuwe quartz crisis bvb. of quartz revolutie zoals ze het bij Seiko noemen.
Denk dat hij op Chrono24 zit te kijken en een Patek wil kopen. Ik kijk ook altijd zo naar de prijzen.
Hij hoopt dat die komma op een andere plek zou staan.
Of hij zit gewoon te genieten van het uitzicht met een rubberen handschoen aan