Baselworld 2008.... De Geruchten

Basel 2008 staat weer voor de deur, en zoals gewoonlijk gonst het ook dit jaar weer van de geruchten. De een lijkt me wat meer waarheidsgehalte te hebben dan het andere, maar ik wil u de meest hardnekkige geruchten niet onthouden.

Natuurlijk kunt u hier ook uw eigen geruchten toevoegen. In het najaar kunnen we dan evalueren wat er allemaal waar was, en wat er loos alarm bleek te zijn.

Thierry Nataf, CEO van Zenith, lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn. Nataf, die de afgelopen drie jaar de ene na de andere werkelijk schitterende Zenith creatie het levenslicht deed verschijnen is voor het laatst gezien rijdend op een paard, terwijl hij dacht dat hij Napoleon was. Een ongeluk wordt gevreesd. Als hij niet op tijd zijn medicijnen neemt wordt hij zeer creatief en zal hij nog meer Zenith ontwerpen maken. Mocht u hem gezien hebben, waarschuw dan direkt uw lokale politiebureau.

(Thierry Nataf,midden, vlak voor zijn verdwijning)

Omega zal dit jaar GEEN limited editie van een Speedmaster Professional uitbrengen. Dit onwaarschijnlijke gerucht is wel zeer hardnekkig. De Omega adepten reageren vol ongeloof op dit gerucht.


Christiaan van der Klaauw zal weer opzien baren met zijn nieuwste creatie, de Halley. Dit horloge laat de komeet van Halley zien op de wijzerplaat. De komeet, weergegeven door een schitterende bolletje van platina, zal echter alleen zichtbaar zijn op de wijzerplaat als de komeet ook daadwerkelijk zichtbaar is vanaf de Aarde. Praktisch gezien zal het witte bolletje 1 maal per 75 a 76 jaar gedurende een paar dagen op de wijzerplaat verschijnen, voor het eerst weer in medio 2061. Overigens is de wijzerplaat gemaakt van materiaal van een echte meteoriet.

Breitling verlaagd per direkt de prijs van rubber banden naar een absoluut minimum bedrag van 30 Euro (of 50 euro voor twee stuks). Dit om nieuwe aanbieders van originele Breitling banden buiten de markt te houden. Deze nieuwe aanbieders komen vaak uit instabiele landen zonder werkzame regering, alwaar de banden in oncontroleerbare arbeidsomstandigheden gefabriceerd kunnen worden.

Antiquorum zal in navolging van het megasucces van de thematische Omega veiling van vorig jaar jaar, dit jaar opnieuw groot uitpakken met een vergelijkbare thematische veiling: De veiling zal dit keer wederom slechts 1 merk omvatten, en wel een merk dat zeer gewild is op dit horlogeforum. De naam van de veiling is niet zo heel origineel; AlphaMania


(Helmut gefotografeerd tijdens een forum bezoek in april 2007)

Helmut Sinn, de eigenzinnige 91 jarige grondlegger van het horlogemerk Sinn, en later eigenaar van het merk Chronosport en Guinand, heeft aangekondigd de normale gang van zaken in de stand van Sinn te Basel (Hal 5, stand 41) dit jaar te willen verstoren. Hij is het niet eens met het nieuwe prijsbeleid van Sinn Speziauhren zu Frankfurt am Main. Het nieuwste model, de U1000, zal rond de 3000 Euro gaan kosten. Kommentaar van Helmut Sinn; Het is dat ik nog niet dood ben, anders zou ik me omdraaien in mijn graf

Met het schaamrood op de kaken heeft de direktie van Bulgari horloges toegegeven dat ze al jaren een pijnlijke spelfout op al hun horloges bezigen. Vanaf Basel 2008 zal de benaming BVLGARI eindelijk vervangen worden door BULGARI.

Gerd-Rudiger Lang, eigenaar en oprichter van het merk Chronoswiss van het is woedend op de organisatie van Baselworld 2008. Voor het eerst sinds de oprichting van het merk Chronoswiss in 1984 zal de stand dit jaar ontbreken, de organisatie liet Gerd-R Lang niet toe op de beurs. Gerd-R Lang heeft verhaal gehaald bij de organisatie omtrent het hoe en waarom van dit besluit. Het antwoord was kort en bondig en eigenlijk ook best wel te begrijpen. In een persbericht valt het volgende te lezen; we decided to refuse Mr. Gerd-R Lang and his brand Chronoswiss to this year´s Baselworld because he is a very irritating person.....


(Gerd-R Lang, hier op de minst irritante foto die ik van hem kon vinden)

Heeft u ook geruchten gehoord, plaats ze hier.
En je weet… Waar rook is daar is vuur…

En we zijn weer helemaal op de hoogte…

Je vergat nog te melden dat Breitling nu ook Nato straps gaat uitbrengen met bijpassende “bretellen” ( of waren het nu sjartellen ? :smiley: :smiley: :smiley: )

Nivelacuso Schreef:

Antiquorum zal in navolging van het megasucces van
de thematische Omega veiling van vorig jaar jaar,
dit jaar opnieuw groot uitpakken met een
vergelijkbare thematische veiling: De veiling zal
dit keer wederom slechts 1 merk omvatten, en wel
een merk dat zeer gewild is op dit horlogeforum.
De naam van de veiling is niet zo heel origineel;
AlphaMania

Hahahaha, dat zou me niets verbazen! (:smiley:

Er gaan ook geruchten dat het zwarte vergrootglaasje dat op het voorhoofd van Gerd-Rudiger Lang was vastgegroeid inmiddels operatief is verwijderd. Ik vraag me af of de door Nivelacuso uitgezochte foto gefotoshopped is óf écht van na de operatie…
Jur

Het schijnt dat Nataf ervandoor is met Magali Metrailler van JLC… Er is nog hoop :slight_smile:

Groet
Mark

de vakantie is weer bijna voorbij Hans…

(:smiley: :)-D
Kostelijk!

proest LOL!