Baselworld 2008 mijn ervaring

Zo zaterdag avond terug gekomen vanuit Basel.

De week begon maandag toen wij ( ik was samen met mijn vrouw ) arriveerden in Basel met het vliegtuig vanuit Amsterdam. Wij sliepen in een leuk hostel vlak bij het station. De eerste dag hebben wij Basel verkend en op de messeplatz gegezten bij het movenpick. Dinsdag zijn wij Basel wezen bekijken en hebben onder andere een Rijn tochtje per boot gemaakt. De stad was nog bijzonder rustig er hingen wel overal al Baselworld vlaggen voor de “fair”.
De dag erop zij we de heuvels ingetrokken en hebben de trein naar Laufen genomen, een leuk dorpje ten zuiden van Basel.
Donderdag was de dag van de beurs, die dag zouden we samen gaan en vrijdag zou ik nog alleen gaan. Maar de eerste dag was het zo rustig dat we de hele beurs hebben kunnen zien die donderdag. We begonnen in hall 4 waar beneden een grote stand was van Vertu, totaal niet boeiend in mijn ogen dus gauw naar boven naar de horloges. Daar viel me vooral Jacob & CO en Ice Link.
Na deze hall zijn we naar hall 1 gegaan. Daar vond ik vooral de stand van Seiko erg goed, was toegankelijk en er werd een stuk geschiedenis verteld aan de hand van vintage horloges en sommige onderdelen van nu werder vergeleken met de oude onderdelen, leerzaam en leuk.
Overigens was in de stand van Patek ook veel te zien, mooi waren de uurwerken naast elkaar gelegd en goed te zien.
Bij Jaquet Droz waren de horloges ook mooi en overzichtelijk naast elkaar gezet.
De stand van Breilting viel op door het onwijs grote aquarium dat bovenn de stand te zien was, dat kon me meer bekoren dan de horloges :wink: hoewel de vissen weinig ruimte hadden.
De stand van Bell & Ross was ingericht om hun lumminova te laten zien de vitrines gingen steeds aan en uit, zo waren de horloges in het licht te zien en later met lichtgevende wijzer en indexen in het donker.
De boven verdieping van hall 1 viel op door een deel dure merken : D&G Ontzettend veel led lampjes ( de hele stand ) in velle kleuren die aan en uit gingen. De schaars geklede dames ontbraken ook niet. ( had ik dan weer minder moeite mee :wink: ) Overigens werd je in elke hall ook ontvangen door dames in mooie lange strakke jurken.
Vervolgens gingen wij n aar Hall 5 waar ik eerst naar de stand van de AHCI ging. Daar Christiaan van der Klaauw ontmoet en botste ik ook nog even tegen Gerard Nijenbrinks op. Even een kort babbeltje gemaakt en gauw weer verder gegaan met horloges kijken.
Opvallend waren natuurliijk de AHCI merken en verder : Enicar, aero watch, Sinn, Vogard, Greubel Forsey en Buran.
Hall 2 kreeg ook nog een bezoekje met onder andere : BLU, Anonimo, Muhle Glashuette ( ja het staat nog in de naam ), Armand Nicolet en Xemex.
In hall 3 was in de kelder een beurs vloer met gereedschap en machines voor de industrie. Een erg leuke hall om te bekijken en eens doorheen te lopen. Zo ook de uitgebreide stand van Bergeon, waar ik de digitale ring maat stok wel handig vond, maar goed dat is voor sieraden :wink:
Als laatste de Azie hall bekeken, wooow wat een zooi met op elke meter een nieuwe stand. Heel bewust maar even op de kaart gekeken wat ik wilde zien en toen de stand van Sea-gull maar opgezocht. Verder als je bij andere stands naar de uurwerken vroeg riepen ze ook gauw sea-gull…De stand was kleiner en minder boeiend dan ik had verwacht.

Kortom veel gezien en ik heb hier alleen wat opvallende dingen vermeld. Geen foto;s want er stond op de entree kaart die niet te maken, dat heb ik dus ook maar niet gedaan.

Vervolgens door de rustige donderdag de vrijdag nog vrij en nog even wezen relazen in Basel, waar we ook aardig wat terrasjes hebben gepikt omdat het daar toch net even wat warmer was dan hier in Nederland. Lekker in het zonnetje in t-shirt was goed mogelijk :smiley:

zaterdag avond zoals eerder vermeld dus terug vliegen.

Leuk verhaal, relaxte week… Helemaal niets gekocht wat tikt???

Groeten, Tom Vreeken.

Mooi verhaal MF, zo te horen heb je genoeg gezien. Nog mogelijk nieuwe aanwinst kandidaten? :wink:

mooi verhaal, leuk om al dat moois bij elkaar te zien!! Ik krijg steeds meer zin om ook eens te gaan.

Groet,
Arno.

Mijn beste,

Een uitvoerige en sfeervolle impressie van een horloge-passionist ‘pur sang’.
Bijzonder leuk ook dat je de heer Christiaan van der Klaauw persoonlijk hebt kunnen ontmoeten. Dat zal toch altijd een memorabel moment zijn.
Voorts blijven er voor mij altijd horlogemerken te voorschijn komen waarvan ik het bestaan niet wist, en dat maakt zo’n topic dan ook zo interessant.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Een uitvoerige en sfeervolle impressie van een
horloge-passionist ‘pur sang’.
Bijzonder leuk ook dat je de heer Christiaan van
der Klaauw persoonlijk hebt kunnen ontmoeten. Dat
zal toch altijd een memorabel moment zijn.
Voorts blijven er voor mij altijd horlogemerken te
voorschijn komen waarvan ik het bestaan niet wist,
en dat maakt zo’n topic dan ook zo interessant.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

van der Klaauw heb ik nu heel heel kort gesproken hoor, over een ouder model en een nieuwe. Heb hem vorig jaar een keer uitgebreider gesproken.

Baselworld,
Als fervent liefhebber van Breitling ging ik voor de eerste keer naar Basel.
Na even rondgelopen te hebben, moest en zou ik naar de stand van Breitling.
Wat een sof!! Het leek wel een burcht met die twee bodyguards ervoor die niemand toelieten die niet een Armani of Versace kostuum droegen.
Geen draagzak met Breitling logo met brochures, geen collector items of iets dergeljks.
Had ik daarvoor 1200 km gereden?
En wat hadden die vissen te betekenen?
Had ik ook naar een gewone dealer kunnen gaan ,die staat me tenminste nog vriendelijk te woord