Baselworld 2017

Zijn er nog meer mensen die van plan zijn om volgend jaar (weer) naar Baselworld te gaan? Ik zit er aan te denken om misschien 1 of 2 dagen te gaan en twijfel nog of het makkelijker/sneller/voordeliger is om te gaan vliegen als je op tijd boekt. Mensen die nuttige tips hebben die hoor ik graag. Bijv. gaat er vanaf het vliegveld een bus of trein naar het centrum (de beurs) en hoe bereikbaar is Baselworld als je iets buiten het centrum zou zitten qua overnachting? En loont het de moeite om naast de beurs nog in of rond Basel te blijven die paar dagen of is daar verder weinig te doen.

Tips of adviezen ik hoor ze graag.

2 likes

Je bent er op tijd bij en dat is ook nodig wil je een hotelkamer boeken. Openbaar vervoer is super goed geregeld daar, ook vanuit buitenwijken of dorpen rondom Basel.

Basel zelf is prima om een dagje te bezoeken buiten de beurs, maar echt dol is het er niet…

Ja ik had al wel gehoord dat als je rond die periode in het centrum wil zitten je er vroeg bij moet zijn, dus of dat gaat lukken weet ik nog niet omdat ik me meer nog aan het oriënteren ben. Wel fijn dat het OV goed geregeld is, weer een voordeel tov. gaan met het vliegtuig, dan lijkt me de hele reis veel relaxter dan wanneer je een hele dag nodig hebt om met de auto heen te reizen en daarna dezelfde reistijd terug moet rekenen. Van wat ik zo zag was het met KLM een 1,5 uur vliegen dus dan houd je nog genoeg tijd over om daar te besteden.

Basel hoeft ook niet dol te zijn, als het maar een beetje de moeite is om de resterende tijd daar door te brengen. Wandeling maken door het centrum bijv. met wat winkelen en ergens wat eten zou al voldoende moeten zijn. Maar dat moet dus geen probleem zijn.

Persoonlijk zou ik d’r zelfs 2 dagen op de beurs kunnen vertoefen. Behalve dat er veel te zien je, zijn er ook kleinere merken waar je een praatje mee kunt maken en soms de klokjes zelf mag bekijken.

Ik was een paar jaar terug met 3 man geweest met de auto. Om de beurt rijden waas prima te doen. Ook met z’n 2 imho. Maar t verschilt natuurlijk per persoon zo een lange rit.

Leuk, speel met hetzelfde idee om te gaan. Lees graag mee in dit topic over tips en tricks. :wink: Wellicht als horlogeforum uitje als groep gaan??

1 like

Horlogeforum busreis :grin:

Ik ben dit jaar naar Baselworld geweest. Paar maanden geleden vliegtickets geboekt. Gewoon easyJet, economy, uurtje met je benen in je nek en je staat weer op de grond. Vanaf het vliegveld rijden er tegen geringe vergoeding bussen naar Baselworld. Duurt ongeveer 20 min. Uurtje of 10 gingen we naar binnen en na een paar uur rondlopen hadden we het wel gezien. Maargoed, dat is persoonlijk natuurlijk. Er zijn ook mensen die bij elke vitrine aapjes kijken en elk klokje willen fotograferen met hun smartphone. Afijn, niet aan mij besteed. Hapje gegeten op het vliegveld en 's avonds weer naast mijn vrouwtje in bed gekropen.

Het is niet iets wat ik ieder jaar zou herhalen maar leuk om een keer gezien te hebben in ieder geval.

Ik studeer in Zwitserland volgend jaar vanaf februari. Wat een geluk dat Baselworld precies rond die tijd valt. Ik pendel dan op een neer vanaf Geneve. Misschien kan ik even langs de Rolex fabriek om wat voorraden voor ze mee te nemen, wil daar best een extra koffer voor meenemen :wink:

1 like