Longines heeft zojuist een nieuwe Hydroconquest aangekondigd met Ceramische bezel. Mijns inziens een zeer geslaagde update. Ben benieuwd wat dit met de prijs gaat doen. Zal wel wat meer worden dan 1070 euro.
Mooi! De bezel was eigenlijk de enige reden dat ik de hydroconquest nooit heb gekocht…
Nu ze dit ook hebben schuiven ze weer iets omhoog in de rangorde binnen swatch, zou dat kunnen omdat de Seamaster 300m ook weer wat is verbeterd?
Ik zag 'm inderdaad voorbijkomen en vind 'm ook geslaagd. Jammer wel weer van die huge crownguards. Die hadden ze wat mij betreft weg mogen laten deze keer.
Ik ben nog steeds geen fan van die grote 6, 9 en 12.
Dat is inmiddels een beetje een herkenningspuntje van de HC, ze zijn denk ik een beetje bang dat de herkenbaarheid er onder zou leiden als ze dat veranderen. (ze zitten ook op de Conquest he). Maar ben het wel met je eens, en de kroon zelf is ook niet de mooiste in mijn ogen.
Ik ben zelf wel eens met geld op zak naar een HC wezen kijken en heb het toch niet gedaan.
De wijzerplaat is wel verbeterd. De (oude) combinatie van lume dots en daarbovenop indices was gewoon te in mijn ogen.
Oud:
Nieuw:
Is een stuk rustiger geworden idd…een groot pluspunt imo.
Oh ik zie het nu pas, de bezel heeft nu ook weer “kartels” rondóm. De gladde stukken rondom de “0” en de “30” zijn weg. Ook beter.
Vind deze zeker mooier geworden, stuk rustiger zonder die streep-indices (indecies ). De grote crownguards vond ik juist altijd al gaaf.
Tjonge, stond onlang op het punt eentje aan te schaffen. De alu inlay hield me tegen (en de cheapy clasp). Dial is ook mooier geworden. Kan nu weer op het lijstje.
+1
Edit: heb nog eens goed gekeken, en omdat de rest van het horloge zoveel rustiger en overzichtelijker is geworden zijn de grote cijfers best wel te doen
Mooi!
Dat dus, erg mooi horloge op die veel te grote crown gards na.
Breng dat ding terug naar 39mm en ik koop m
Komt op mijn lijst. Mooie kleur blauw ook
Ceramische bezel is wel mooi zeg! Denk alleen biet dat ik de nieuwe wijzerplaat een succes vind…
Ik vind deze in het blauw leuk!
Alleen als ze die te fors prijzen heb je wel veel concurrentie!.
Nu ook een lumedot op de secondewijzer…
Idd, een 39mm variant zou hoog op de wensenlijst staan.
Prijs lijkt behoorlijk gestegen.
€ 1390,= volgens Wempe…
https://www.wempe.com/de-de/uhren/auswahl/basel-neuheiten/longines
Inderdaad een behoorlijke toename in prijs.
Pfffff…da’s een duur keramisch bezeltje dan!