Baselworld 2018 Nieuwe Omega Seamaster 300m 25th Anniversary

De “”kroon”” op 10 uur. Niet mijn ding bij deze modellen in het algemeen

1 like

Nee, ik wou dat ze die heliumvalve eraf lieten.

2 likes

Omega zet mijns inziens een goede stap door de golfjes terug te brengen. Die feature waardeer ik enorm aan mijn Seamaster. Het brengt flair en dat mistte de vorige wel een beetje.

Ik ben daarentegen geen fan van de nieuwe en nog grotere HE-valve. Ook vind ik de wijzerplaat iets té. De golfjes, de indices met een zilveren randje, de datum op 6, de minutetrack die deels stopt… het is net iets te veel. Waar de vorige iets mistte, heeft deze juist iets te veel. In het zwart valt het wel minder op.

Conclusie: ondanks mijn kritiek vind ik het toch een goede stap van Omega. Een ode aan de Pierce Brosnan 300 kan ik enorm waarderen. Ik blijf echter lekker bij de mijne :sunglasses:.

9 likes

2 likes

Zegt Mr. “MeerdereSeikoosinéén” himself :rofl::rofl:

Maar zonder dollen… het zou ook niet dé Seamaster zijn voor mij.

3 likes

Mwah vind de huidige versie wat rustiger. Iets kleiner en minder dik is ook prettiger imho

7 likes

In het zwart is ie een stuk rustiger:

1 like

Wat mij betreft best of both worlds. :wink:

Edit reactie op @Spectre

5 likes

Klopt, maar het totaal plaatje is te druk. Beetje van ‘alles wat we kunnen hebben we in 1 horloge gestopt’

2 likes

Ik ben zeer benieuwd naar deze in t echt. De huidige SMP is mi wat saai met de eentonige glimmende dial. Wil wel eens zien hoe die ceramische dial er irl uit ziet…kan zo maar eens een goede toekomstige kanshebber zijn voor mij

3 likes

Met neppe patina? Brrrrr

1 like

Haha, zo kun je het ook zien! :joy:

2 likes

Dat dus.

1 like

Een beetje jammer ook wel dat er maar weinig horlogebouwers zijn die Seiko volgen en een kast bouwen waarbij geen heliumklep meer nodig is. Zo’n knop aan de zijkant voor handmatige drukvereffening is niks, en de automatische keerklep ook niet.

2 likes

Ik vind hem wel mooi, vooral in het grijs. Jammer dat ook Omega nog steeds niet helemaal snapt hoe je platte horloges moet bouwen.
Verder wel een dik ding hoor :smile:

1 like

Ach ja, er bestaat niet een horloge die iedereen mooi vindt. Vindt je patina wat door de tijd ontstaan is wel mooi??

1 like

Afgruwelijk Lilluk ding geworden

Ik houd het bij mijn 2254.50 en 2531.80
Die hebben superieure looks

Ik denk dat Tudor, Omega echt gaat wegvagen

2 likes

Mwa, qua divers, misschien. Maar wat denk je van die nieuwe seamaster 1948, of de nieuwe DSOTM met het ongelofelijke mooie uurwerk??

2 likes

Lang op de nieuwe 300m gewacht.
Valt een beetje tegen, jammer.
Voordeel, kan de portemonnee dicht blijven.

Mika

2 likes

DSOTM, zal nu wel dom over komen, maar kom er even niet op?

1 like