Baselworld 2018 Nieuwe Omega Seamaster 300m 25th Anniversary

Ik heb de Omega Seamaster 300m ook nog op mijn verlanglijstje staan. Ga de komende maanden eens goed nadenken welk model het gaat worden, het huidige model of de nieuwe 25th Anniversary. Ik neig een beetje naar het huidige model. Minder druk en tijdlozer. Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen op zowel nieuw als oud model.

Omega Speedmaster Dark side of the moon.

1 like

Wat is dit trouwens op de dial? ZrO2?!?

1 like

Scherp, Zr is zirconium en O2 Oxygen. dan houdt het bij mij ook wel op qua kennis

2 likes

Ook eens.

Zeer historisch verantwoord die wave dial, maar in mijn ogen veel te druk.
Formaat is nu te groot.

En last but not least: hij wordt 900 euro duurder dan het huidige model.

Wat ik je brom.

1 like

Ik las ergens dat dit verwijst naar de keramische dial.

2 likes

ZrO2 is zirconia/keramiek. Kan van alles zijn van de bezel insert tot aan de lagerpunten (alternatief voor robijn) van het uurwerk.

2 likes

Ik vind de golven veel te grof, het opgelegde spul te hoog en een keramische bezelā€¦
kortom over de top.
En de end links zijn nu ook weer niet je dat.
Nee, dan vind ik de oudjes meer classy.

2 likes

Ja ik bedoel qua duikers al zal de Planet Ocean wel standhouden.

Maar ik verwacht dat Tudor groot marktaandeel van Omega gaat opsnoepen, qua totale verkopen

1 like

Onder jonge liefhebbers zal tudor zeker de harten winnen. Maar ik denk dat tudor nog hard zijn best moet doen voor de oudere liefhebbers.

1 like

De Peter Blake blijft de mooiere! Op zā€™n minst hadden ze de Speedmaster band kunnen gebruiken en de ouderwetse waveā€¦

3 likes

Omega is het kwijt ā€¦

1 like

Tjeemig , van die dial wordt ik zeeziek

1 like

Iets van SFR.4.400 ex BTW :joy::joy:

1 like

Dat zegt Hodinkee inderdaad. Omega zelf zegt:

image

Dat is toch al snel CHF 5268

3 likes

Nee hoor, de aanduiding gaat in dit geval over de wijzerplaat die inderdaad van keramiek is

5 likes

4500 euro :worried:.

De grijze variant graag op een stalen bandā€¦dank uā€¦

6 likes

Deze vind ik ook erg mooi. Wel jammer dat de Omega Inhouse uurwerken ( zoals 8000 en 9000 series) zo dik zijn. Heeft IWC ook een handje van. Misschien moeten ze samen eens op les in Bienne :joy:

2 likes

3500-3600 grijs

1 like