Hoi Hhe, ik ga al een paar jaar in een dag op en neer met Easyjet. Zoals je aangeeft blijf je langer dan ik. In ieder geval kan ik je aangeven dat de transfer van het vliegveld naar de beurs gratis is. Als je het gebouw verlaat zie je eigenlijk al meteen de borden voor Baselworld. De pendelbus is gratis en zet je af voorde grootste hal. Mocht je meer praktische vragen hebben, kan je me gerust een pb sturen.
Ik heb gekeken naar hotels in Basel tijdens de beurs; veel te duur. Nu een vroege vlucht met Easyjet vanaf Düsseldorf. Om niet midden in de nacht te hoeven rijden, heb ik een goedkoop hotel vlakbij de luchthaven geboekt. Ben ik om 10 uur uitgerust in Basel en vertrek weer om half acht 's avonds.
Heb nu het volgende gedaan.
Vlucht met easyjet en hotel bij vliegveld. Ga in ultra goedkope formule1 hotel voor 30 euro per nacht.
Geen douche op kamer, maar op gang etc etc. Budget dus, maar daar mee hou ik het binnen de perken. Eten en ontbijten doe ik dan op leuke plekken in Basel zelf. Gebruik het hotel dus echt als bed en meer niet. Ik hoop dan via gratis shuttle op de beurs zelf uit te komen.
Zoals al gezegd is er een busverbinding vanaf het vliegveld. Die is zo goed dat ik drie jaar geleden mijn op het vliegveld gehuurde auto daar elke dag weer terugbracht (dat mocht en zo hoefde ik geen parkeerplek te zoeken en betalen) en dan met de bus heen en weer naar de beurs ging. Alleen als je 's avonds dan van een feestje komt en die bus gaat niet meer is het wel een dure grap Maar dat is dus ook een optie: vliegen, auto huren om op en neer te rijden naar je hotel dat niet direct in Basel ligt. Is misschien ook wel wat duur, maar toen was de crisis nog niet begonnen.
Sinds 2009 ga ik met de auto en heb ik een hotel net over de grens in Duitsland in een plaatsje naast Basel op 5 km van de beurs. Maar dat hotel heb ik al een paar maanden geleden geboekt. Het is niet goedkoop (de prijzen buiten de Baselworld tijd zijn 50% lager) maar wel erg praktisch en omdat ik 6 dagen ga is dat dan wel weer prettig.
De beurs is doordeweeks niet toegankelijk voor publiek maar wel in het weekend, kaartjes zijn aan de deur te koop. De afgelopen jaren hebben we via het forum een aantal toegangskaarten en zelfs passe-partouts kunnen verloten. Wie weet dit jaar weer, dus hou het in de gaten!
[edit] Ik dacht dat de beurs doordeweeks niet toegankelijk was voor publiek, maar de website Baselworld.com doet anders vermoeden.[/edit]
De beurs is dagelijks open voor iedereen die naar binnen wil. Hotels zijn in deze periode rete duur, zeker in Zwitserland. Mijn tip is om iets in Duitsland of Frankrijk te zoeken.
De beurs is dan wel geopend voor publiek, maar bij een aantal topmerken kom je als particulier toch niet de echte stand in, dus hou daar wel rekening mee.
De beurs is dan wel geopend voor publiek, maar bij
een aantal topmerken kom je als particulier toch
niet de echte stand in, dus hou daar wel rekening
mee.
De beurs is dan wel geopend voor publiek, maar
bij
een aantal topmerken kom je als particulier
toch
niet de echte stand in, dus hou daar wel
rekening
mee.
hans
Welke topmerken hebben we het dan over?
Rolex, Breitling, Patek, Omega, Zenith, Ulysse Nardin en nog wel wat anderen. Om de horloges te kunnen bezichtigen is toegang tot de stand echter niet nodig.
De beurs is dan wel geopend voor publiek,
maar
bij
een aantal topmerken kom je als particulier
toch
niet de echte stand in, dus hou daar wel
rekening
mee.
hans
Welke topmerken hebben we het dan over?
Rolex, Breitling, Patek, Omega, Zenith, Ulysse
Nardin en nog wel wat anderen. Om de horloges te
kunnen bezichtigen is toegang tot de stand echter
niet nodig.
Dus die geven als het ware persconverenties doordeweeks, als je echt bij hen naar binnen wilt (en dat zijn niet de minste die je opnoemt eerder allen de publiekstrekkers) dan is het noodzakelijk in het weekend te gaan?
Ik was vorig jaar 1 van de gelukkigen met een gratis kaart.
Ben er op vrijdag naartoe gereden. net voor de grens overnacht, en de volgende ochtend op een kleine grnesovergang de stad in gereden. Geen vignet nodig.
Parkeren in een parkeergarage, boven de beurs, dus ideaal.
In 1 dag is het niet echt mogelijk om alles te zien, dat is zeker. Ik ging die avond weer naar huis; mijn auto leent zich daar wel voor…
Nee gelukkig geen dresscode. Draag wat je plezier vind. Je komt wel van alles tegen, van zakenmannen, arabieren, strakke secretaressen ook, maar daar ga ik natuurlijk niet voor(:D. Ik ga 25 maart, zoals eerder aangegeven in deze topic, in een dag heen en weer. Heb dan voldoende gezien en ga altijd met een tevreden gevoel, stalpoten en taxfree single maltsappies weer richting Schiphol.