Basis gereedschap set voor thuis

Beste Horloge liefhebbers,

Deze vraag zal denk genoeg gesteld zijn, maar via de search kon ik niet echt mijn antwoord vinden…

Voor thuis ben ik opzoek naar een basis gereedschap set om mee aan horloges te werken.
Denk hierbij aan:
-Setje om banden (Seiko SKX Jubilee) in te korten.
-Horloge kasten open te maken om batterijen te verwisselen.
-Basis schroevendraai setje
-En overig gereedschap wat eventueel handig kan zijn.

Op internet zijn genoeg setjes te vinden van rond de €30,00 of iets meer.
Maar wil toch liever iets meer kwaliteit. Want heb het idee, als ik dat gebruik dat het in tweeën breek :slight_smile:

Heeft iemand een adres waar je goed en kwalitatief horloge gereedschap kan kopen?
Ik hoor het graag.

1 like

:thinking:


In de eerste post van dit topic staat een lijstje.

2 likes

Cousins uk kijken!

1 like

Of anders hier. Ze hebben veel merken, van Bergeon tot onbekend
http://www.uhrenwerkzeug.com/html/werkzeug.php

2 likes

Wellicht heb ik niet alleen horloges die op batterij werken… :wink:

1 like

je kan ook eens op deze link drukken :+1:

https://www.hobbyklok.nl/

1 like

https://www.bol.com/nl/p/luxe-leren-151-delige-horloge-reparatie-set/9200000116361827/?suggestionType=browse&bltgh=n-JeIc-hqMW15uCi15ZJWA.1.30.ProductTitle

Zo iets of is dat wat je juist gezien had en niet wilt?

1 like

Het lijstje is bedoeld voor mensen die de eerste voorzichtige stapjes in het de(monteren) van eenvoudige uurwerkjes gaan nemen, dus misschien is dit lijstje iets te uitgebreid.
Je kan natuurlijk ook het hele lijstje bestellen en gezellig komen sleutelen 22 en 29 okt in Rotterdam Noord :wink:

Edit: Dit was eigenlijk voor @Yor bedoeld, maar jij bent natuurlijk ook welkom hoor @Jasper.

2 likes

Wel eerst een account aanmaken. Kan ook zonder kvk-nummer!

1 like

Was er niet een jonge toekomstige ondernemer die precies dat gat in de markt wilde vullen in oktober/november. Niet goedkope Chinese meuk, maar redelijke kwaliteit voor een goede kwaliteit.

3 likes
1 like

Dat weet ik ook nog wel, ja!

1 like

Bedankt voor de reacties.
Ik zag door de bomen het bos niet meer, dus vandaar dat ik het maar hier ging vragen.
@FlyingFox, dit is het eerste setje op Bol.com wat er redelijk uit ziet.

Inmiddels zit ik nu op hobbyklok.nl rond te neuzen :slight_smile:
Training in oktober lijkt mij erg interessant, alleen heb ik deze datum al andere verplichtingen staan.

KVK is geen probleem, deze heb ik :).

2 likes

Die jonge ondernemer ben ik :blush: Leuk dat jij en @Sandy mijn topic niet vergeten zijn! Momenteel zit ik in de afrondingsfase. De website en content checken op foutjes en het koppelen van het betalingssysteem is het enige wat nog moet gebeuren. Begin oktober gaan we live! Ieder die zijn mailadres heeft achtergelaten bij de vragenlijst zal hierover bericht ontvangen.

3 likes

Kunnen we al los gaan? Misschien (zakelijk instinct wat hier los gaat) kun je je eerste klant al binnen harken. @Yor heeft duidelijk een behoefte.

2 likes

Zal de stoute schoenen eens aantrekken en Yor een berichtje sturen. Heb inderdaad precies waar hij naar op zoek is.

1 like

Tip; de brutalen hebben de halve wereld, de rest wordt eerlijk verdeeld tussen de afwachtenden, de discussieerders, de politiek-correcten, de interumpteerders, de automonteurs en de rest. Zeker zakelijk gezien, de stoute schoenen vaker aantrekken. Als ze niet lekker passen, je voeten moeten er misschien nog wat aan wennen.

2 likes

Zelf heb ik aan een heel klein stukje genoeg.:blush:

De meesten onder ons hebben ook aan een klein stukje genoeg, maar als je net een zaak gaat starten, helpt het wel om even brutaal te zijn. Daarna kan je altijd weer die stoute schoenen uittrekken en gewoon jezelf zijn. Het kan in de beginfase het verschil tussen “de dood of de gladiolen” zijn voor je tokootje.

1 like

In de liefde is het niet anders.:tumbler_glass::sunglasses:

1 like