Basishorloge

Als ik geen tijd heb om na te denken gaat bij mij automatisch om de pols wat de avond ervoor op het nachtkastje is gelegd.
Hoewel ik vind dat een mooie dresswatch het best “matched” met een pak heb ik voldoende collegas die duiken als hobby hebben en eigenlijk maar een of twee horloges hebben. Die hebben dan vaak een duiker onder hun pak. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand daar op werd aangesproken. Behalve dan " ik zie dat je ook duikt?"

sinds ik hem heb gekocht is mijn Magrette regattare valencia niet van mijn pols te branden…
op mijn werk kan ik geen horloge dragen dus daar beschadigd hij alvast niet.
alleen als ik denk dat hij nat gaat worden(ivm leren band) doe ik m’n seiko 5 met nato strap om.
voor “bijzondere gelegenheden”(lees: als ik zin in iets anders heb) komen de CW malvern aviator of Vanceur royal castle uit de doos.

Tja,6 dagen van de week draag ik de seiko 7005-7080,hij heeft zo een mooie blauwe dail,blauwzwart in het midden met een lichtblauwe rand,dat geeft zoeen lekker vakantiegevoel,leg hem op de grond,wat zand eromheen,palmboompje erbij,en je zit aan het strand ergens in de tropen

Wat een heerlijke duidelijke rustige chique klok! (tu)

Dit is mijn basishorloge:

Ligt denk ik aan het feit dat hij simpel is en overal goed bij te dragen is.
Normaal gesproken is dit horloge op leer. Dit is even leuk voor de zomer.

Als het door haast hectiek of gemakzucht is dan altijd een horloge met stalen band.
Maar meestal wordt de keuze bewust gemaakt en een van de criteria is dan welk overhemd er gedragen wordt.
Als mijn vrouw me dan bezig ziet krijg ik nog wel eens de opmerking dat ik erger ben als mijn kinderen.

De Seiko 5 ‘Seamaster’ moet ik toch wel m’n basisklokje noemen. Ligt altijd onder handbereik.
Omdat het een goed(koop) horloge is en ik zonder bril de tijd kan aflezen:D

Dankjewel voor jullie antwoorden.

Veel van de hierboven vermelde of getoonde horloges bevestigen inderdaad m’n vermoeden: simpel, degelijk, vooral “safe”, goed afleesbaar en met weinig of geen franjes…

Naast de Fortis komt daarom deze hier nogal dikwijls “onnadenkend” om de pols:

En inderdaad… als er 's ochtends echt geen tijd is om een horloge op “tijd” te zetten dan grijp ik ook dikwijls naar een quartz… waaronder deze twee bvb:

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Ha ha, Chris, maar neem je dan de manual mee als je een alarm op de Oriënt wil programmeren ? :smiley:

Prachtige foto’s, overigens ! (tu)

mijn “grijphorloge” is deze:

binnen afwijking 2-3 sec per dag, dus bijna net zo goed als een quarts :stuck_out_tongue:
kost 5 tientjes, kan dus ook bij risicovolle arbeid ingezet worden. er zit dus al een kras in de hardlex…

en tijdens vergaderingen kan ik minutenlang de dial bewonderen of de secondenwijzer volgen. is dat vergaderen toch nog ergens goed voor :smiley:

maar de eerlijkheid gebied me te bekennen dat de meeste oude seikootjes die ik heb nog niet lopen :wink:

ik wilde al zolang ik me kan herrineren een navitimer hebben het is een van mijn twee horloges ik zal hem nooit weg doen ik hou er echt van en heb hem daarom ook dag en nacht om…

helaas moet ik hem nu missen hij is bij breitling voor reparatie
moet het nu doen met een luminor flyback 1950 (geleend van pa)

voor mij is dat de door Rob gemodificeerde zwarte atlas met wijzers van de blauwe en rode seconde wijzer.
:slight_smile:

Ding_nr1 Schreef:

ik wilde al zolang ik me kan herrineren een
navitimer hebben het is een van mijn twee horloges
ik zal hem nooit weg doen ik hou er echt van en
heb hem daarom ook dag en nacht om…

helaas moet ik hem nu missen hij is bij breitling
voor reparatie
moet het nu doen met een luminor flyback 1950
(geleend van pa)

Dat is wel behelpen hoor:D

tjvreeken Schreef:

Ding_nr1 Schreef:

ik wilde al zolang ik me kan herrineren een
navitimer hebben het is een van mijn twee
horloges
ik zal hem nooit weg doen ik hou er echt van en
heb hem daarom ook dag en nacht om…

helaas moet ik hem nu missen hij is bij
breitling
voor reparatie
moet het nu doen met een luminor flyback 1950
(geleend van pa)

Dat is wel behelpen hoor:D

hehehe was ook een kleine brag :wink:
ik moest er heel erg aan wennen maar ik denk dat hij hem niet meer terug krijgt of zijn radiomir moet afstaan! wat een top ding

Plakmerk Meister Anker een beetje de Poor Man’s Tuna Can, 200m. Een keer voor weinig op Marktplaats gekocht. Joekel van een ding, mooie en soepele bezel, comfortabele band. Laten relumen en wijzers schilderen bij Angelo:

Mijn omega

de laatste tijd mijn tissot prc 516…maar dat komt omdat het de laatste aanschaf is en redelijk goed voor dresswatch kan doorgaan…maar regelmatig grijp ik ook deze:

Morse Schreef:

Dus m’n vraag: hebben jullie ook zo’n model dat je
zonder nadenken als basishorloge zou kiezen ?

Mijn alledag horloge is een Omega Seamaster. Maar meestal pas ik toch standaard het horloge aan, aan wat ik doe.

Als ik ga sporten een rubberen Casio G-shock, als ik ga klussen of werken een Seiko Monster, als ik ga koken/werken een stalen G-shock, als ik in pak ga een Rado Ceramica of Fredereque Constant (afhankelijk van stijl), als ik een trip ga maken een Casio Protrek, etc.