Basisschool horloge

Ik kwam laatst mijn horloge tegen die ik altijd droeg toen ik nog op de basisschool zat. Inmiddels toch zeker 13 jaar geleden (waarschijnlijk zelfs 15 a 16 jaar geleden aangeschaft). Tot mijn verbazing, doet hij het nog steeds! Terwijl er nooit een nieuw batterijtje in gezet is en, zo herinner ik mij, ik toch heel vaak op die grote ‘light’ knop gedrukt heb :D.

Grappig. Overigens is het bandje wel volledig verteerd.

Zie pic:

cool

Tsjah, die heb ik niet meer. Toen droeg ik altijd goedkope horloges van een paar euro, meestal van de markt. Die gingen dus ook gewoon weg als ze op waren. Leuk dat jij hem nog hebt!

Grappig, zo heb ik ook nog 2 horloges die ik nooit meer draag, maar waarmee het eigenlijk wel begonnen is. Het is dat ik een waterdicht horloge wou en op dit forum terecht kwam. Nu ben ik niet meer te redden.

Mijn middelbare school horloge, inmiddels ook bijna 40 jaar geleden.

Opwinden en lopen:)

Groet
Herman

Die ziet er nog netjes uit en zou ook in deze tijd niet misstaan :wink: .

Kijk eens goed naar het dashboart van mijn E Byke Kalkhoff Pro Connect S
Ik heb er nog zo een 3 tal. Vind dit nog altijd een van de handigste Casio’s.
In de donker kan ik met mijn handschoen gewoon op de lichtknop drukken voor te zien hoe laat het is.Mijn display van mijn Kalkhoff heeft geen tijdaanduiding (spijtig)

Hé dat is grappig! Nooit geweten dat fietsen ook horloges dragen :smiley:

Daniel_SJD Schreef:

Ik kwam laatst mijn horloge tegen die ik altijd
droeg toen ik nog op de basisschool zat. Inmiddels
toch zeker 13 jaar geleden (waarschijnlijk zelfs
15 a 16 jaar geleden aangeschaft). Tot mijn
verbazing, doet hij het nog steeds! Terwijl er
nooit een nieuw batterijtje in gezet is en, zo
herinner ik mij, ik toch heel vaak op die grote
’light’ knop gedrukt heb :D.

Grappig. Overigens is het bandje wel volledig
verteerd.

Zie pic:

http://img861.imageshack.us/img861/4716/dscf0516.j
pg

haha grappig, ik toevalig precies de zelfde thuis liggen, toen ik ook nog op de middelbare school zat.

bij mij doet die het ook nog steeds, alleen als je op de lichtknop drukt, zie je niks meer, oftewel, het zal niet lang meer duren voor dat die op is. En ook bij mij istie helemaal verteerd

Mijn basisschoolhorloge:

Ik gebruik het horloge vandaag de dag nog steeds als ik ga fitnessen, daar is ie perfect voor.

Mijn basisschool horloge was een Swatch Rotor GS400:

Heb ik helemaal versleten tot 'ie ondraagbaar werd doordat een van de lugs afbrak. Toevallig een paar jaar geleden bij Squiggly een NOS gevonden voor een paar tientjes. Natuurlijk meteen gekocht uit nostalgische overwegingen :slight_smile:

Heb die van mij een paar jaar geleden terug gevonden in een verhuisdoos met oude spulletjes.

Deze is wellicht nog net basis maar iig middelbare school.
Geen idee of hij het nog doet.

Dit horloge kreeg ik in juli 1947 toen ik van de basisschool af kwam.
Het loopt nog steeds mooi op tijd en soms draag ik hem uit nostalgie. wel heb ik er een nieuw bandje aan gedaan. In 1951 is het glaasje vervangen.

Mijn basisschool horloge was deze van Texas Instruments. Ik hoop nog steeds eens een mooi vintage led horloge te vinden voor een schappelijke prijs. Die krengen zijn vaak erg duur. Het liefst zou ik deze hebben maar ik zoek al jaren en ben er nog nooit een tegen gekomen helaas.

In de laatste klas van de lagere school kreeg ik deze…


Het geluid kon ook worden uitgeschakeld waardoor ik heel wat lesuren in Space doorbracht. :smiley:

taaiewillem Schreef:

Dit horloge kreeg ik in juli 1947 toen ik van de
basisschool af kwam.
Het loopt nog steeds mooi op tijd en soms draag ik
hem uit nostalgie. wel heb ik er een nieuw bandje
aan gedaan. In 1951 is het glaasje
vervangen.
http://i909.photobucket.com/albums/ac29
4/taaiewillem/Horloges/delbana.jpg

Heb je voor je leeftijd weinig grijze armharen zeg. Of verf je die (ook)? :wink:

dreski Schreef:

Mijn basisschool horloge was deze van Texas
Instruments. Ik hoop nog steeds eens een mooi
vintage led horloge te vinden voor een
schappelijke prijs. Die krengen zijn vaak erg
duur. Het liefst zou ik deze hebben maar ik zoek
al jaren en ben er nog nooit een tegen gekomen
helaas.
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/t
iled.jpg
In de laatste klas van de lagere school kreeg ik
deze…
http://www.handheldmuseum.com/Misc/Conso-SpaceShut
tle.jpg
Het geluid kon ook worden uitgeschakeld waardoor
ik heel wat lesuren in Space doorbracht. :smiley:

Zucht… die goeie ouwe tijd. De voorlopers van de Tamagotchi, PocketPlaystation, en tegenwoordig Nintendo3DS enzo.

Oh ja, op de middelbare school konden grafische rekenmachines ook meer dan alleen rekenen :wink: Alleen mocht je ze tijdens proefwerken weer niet gebruiken. Tegenwoordig is het verplicht.

Dat was mijn basisschoolhorloge en ook nog de 1e jaartjes van de middelbare. Hij heeft in de jaren 3 rubberenbandjes verteerd en heeft 't uiteindelijk een paar jaartje geleden begeven.

Ik was nooit bang om 't lichtknopje te gebruiken, omdat de solar het wel opvangt :slight_smile:

Ik had hiervoor van een goeie vriend van mijn vader hiervoor nog een ander horloge (mini-duikertje met pepsi dial) gekregen, maar die was ik kwijtgeraakt.

Wel een witte kuif maar de arm-en xxx-haren zijn nog donker:)

geinig (tu)

dit is 1 van mijn middelbareschool horloges

ik heb laatst eindelijk ongeveer model gekocht wat ik ervoor had …
analoog bovenzijde met een apart digitaal stuk en data-bank natuurlijk :smiley:
zal d’r ook eens wat foto’s van maken …

Dit was mijn eerste horloge.
Een Lorus W339 Alarm-chronograph quartz, 50m water resist! :smiley:

eigen foto uploaden lukt even niet maar zo een is het (plaatje van internet)

Deze kon op het hele uur een piepje geven. ik weet nog dat in de klas dan iedere uur zo’n hele serie piepjes door het lokaal ging. werd de leraar altijd gek van haha! :slight_smile:

Lachen :slight_smile: ik weet nog dat we op de middelbare school een docent zo gek hebben gekregen om tijdens het laten zien van een film, zijn hand boven de tv te houden omdat anders het ‘signaal’ wegvalt. Dat wegvallende signaal werd echter veroorzaakt door één van de eerste horloges met universele afstandsbediening voor de tv. Wat horloges wel niet aan kunnen richten… :smiley: