Baterij vervangen quartz (breitling)

Hallo het baterijtje moet vervangen worden van de breitling horloge van mijn vrouw moet ik hem opsturen of gewoon bij een juwelier laten vervangen.??

Volgens mij moet je dit door een horlogemaker laten uitvoeren als je wilt dat het horloge weer waterresistant wordt, als het ook op dit moment al een waterresistant exemplaar betreft uiteraard.

Met vriendelijke groet,
Marco J.

Zeker niet opsturen, een beetje een deftige horlogemaker kan dat zeker voor je doen. Zonder twijfel.

De enige Breitling die ik eventueel zou opsturen is een Emergency, maar wie weet, kan die goede horlogemaker dat ook nog ?

Welke omgeving woon je?

Gewoon naar Koster ermee
 voor die 125 (batterij en nieuwe pakking)Euro zou ik geen enkel risico willen lopen.

125 voor een nieuwe batterij en een rubbertje ??? ::o

Ik zou hem gewoon na een Breitling dealer brengen (word hij opgestuurd na de importeur)

Je weet zeker dat het GOED gebeurd en je hebt weer garantie op het functioneren van het uurwerk!!
Het zou jammer zijn als je het door een niet ‘goede’ uurwerkmaker laat doen, en dat je straks van zomer er vocht in krijgt met alle gevolgen van dien, dan zijn de kosten VEEEEEL hoger!!

frankb Schreef:

Ik zou hem gewoon na een Breitling dealer brengen
(word hij opgestuurd na de importeur)

Je weet zeker dat het GOED gebeurd en je hebt weer
garantie op het functioneren van het uurwerk!!
Het zou jammer zijn als je het door een niet
’goede’ uurwerkmaker laat doen, en dat je straks
van zomer er vocht in krijgt met alle gevolgen van
dien, dan zijn de kosten VEEEEEL hoger!!

Akkoord, ALS je ermee gaat zwemmen, maar anders 
 kan toch elke ietwat deftige horlogemaker dat doen ?

En testen op waterdichtheid meoetn ze toch ook kunnen ?

Een waterdichtheidstest zal je afzonderlijk bijbetalen, dat is normaal, maar als het horloge verder niets mankeert vind ik het toch een beetje overkill om het terug te zenden naar Breitling. ( enkel en alleen voor dat batterijtje )

Je wagen doe je toch ook gewoon terug naar de garage en toch niet naar de fabriek van oorsprong ???
Tenzij je wagen natuurlijk uit een klein fabriekje in Crewe komt :smiley: :smiley: :smiley:

In mijn nederige opinie. :wink:

1 like

Volledig mee akkoord Marc.

Elke gediplomeerde horlogemaker kan (uiteraard) een batterijtje in een quartz-uurwerkje vervangen en kan bovendien je Breitling perfect op waterdichtheid testen. Laat je dus niks wijsmaken door de “hype”
 !

Waarom zouden het trouwens anders “gediplomeerde horlogemakers” zijn ? . (verwar dit dus niet met gewone "juweliers"en zeker niet met diegenen die gĂ©Ă©n horlogemakers in dienst hebben of direct op hen beroep doen
).

Zorg er wel voor dat de horlogemaker een goeie reputatie heeft.

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

1 like

als jij in de buurt van arnhem woont kan je heel goed naar paul van zeeland off breitling reparaties ge hans

idd, elke horloge maker kan een batterij vervangen van een breitling, maar er is een probleem. Als je zomaar ergens een batterij vervangt ( en hem niet opstuurt via een AD naar Koster ) en er is ooit iets aan de hand, krijg je voordat hij gerepareerd gaat worden door Breitling eerst een soort van boete. Mocht je altijd handelen via niet AD’s en horloge makers is dat geen probleem. Maar mocht je een onderdeel van Breiling nodig hebben dan moet het toch echt opgestuurd worden
met alle gevolgen van dien.( hele hoge kosten )

Goed ik zie het probleem niet echt want elke horloge maker kan de Breitling ETA’s repareren. Maar het is nu eenmaal het Breiling beleid.

Zolang het uurwerk in garantie is, volg ik je redenering.
Immers, gedurende die twee jaar garantie bestaat er een soort “contract” tussen koper en verkoper (in laatste instantie Breitling zelf) waarbij beide partijen elkaar op hun verantwoordelijkheid tegenover het produkt kunnen aanspreken.(Anderzijds zou een batterijtje in een Breitling langer dan twee jaar moeten functioneren, maar kom
)

Maar eenmaal die garantieperiode voorbij is, zie ik echt niet in waarop Breitling (of om het even welke andere firma) zich kan beroepen om “hogere prijzen”, laat staan “boetes” te hanteren omdat het batterijtje vervangen werd door een gediplomeerde uurwerkmaker die niet bij hun dealer-netwerk werkt ??

Als dat zo is, dan is er sprake van “protectionisme” en selectieve dienstverlening en gaan ze regelrecht in tegen de Europese regelgeving. Ze zijn dan wel geen lid van de EU, maar ze verkopen er hun horloges wel, en dus moeten ze zich aan de Europese wetgeving houden inzake verkoop en dienstverlening. (het zal wel niet makkelijk zijn om hen bij inbreuken te sanctioneren, maar da’s een ander verhaal).

Alle Breitling verzamelaars hebben zo wel hun eigen (al dan niet-horror-) story over kosten en service. Zou het daarom niet eens goed zijn als Breitling zelf (via hun importeurs) eens zou reageren op fora zoals deze, zodat Ă©Ă©n en ander duidelijk zou worden ??

Of zou het dan toch zo zijn dat wij, als verzamelaars voor hen gewoon “QuantitĂ© NĂ©gligeable” zijn ??

Met Trieste, maar toch Hopende Groeten,

Morse.

Morse, ik ben het met je eens. Maar bij ons in de zaak ( wij verkopen Breitling ) kunnen we niets repareren en mogen niet. We krijgen geen onderdelen van Breitling. We kunnen het wel de uurwerken kunnen we gewoon met standaard eta onderdelen repareren. Maar voor wijzertjes en dergelijk wordt het lastig. En ze leveren niets uit. De kosten voor reparaties bij hun zijn vele malen hoger dan als we het zelf zouden doen.

Master-Fan Schreef:

Morse, ik ben het met je eens. Maar bij ons in de
zaak ( wij verkopen Breitling ) kunnen we niets
repareren en mogen niet. We krijgen geen
onderdelen van Breitling. We kunnen het wel de
uurwerken kunnen we gewoon met standaard eta
onderdelen repareren. Maar voor wijzertjes en
dergelijk wordt het lastig. En ze leveren niets
uit. De kosten voor reparaties bij hun zijn vele
malen hoger dan als we het zelf zouden doen.

Zijn jullie dan AD of niet, of heeft dat hier niets mee te maken ?

Ja wij zijn AD en dat heeft ermee te maken. Maar voor een ander is het net zo lastig om aan onderdelen te komen. Omdat ze die niet uitleveren.

Tiens, en mijn horlogemaker kan wél aan onderdelen geraken ? ( had toch een nieuwe kroon voor mijn Chronomat ? )

Ik kan wel begrijpen dat ze zichzelf willen beschermen, maar om nou bv. geen batterij door een goede horlogemaker te mogen laten plaatsen, vind ik toch wat té ver gaan.

Maar daar kan de AD natuurlijk niets aan doen.

Master Fan, werk jij dan in een juwelier??? Ik dacht dat je beroep wat anders was. :slight_smile:

Gr. JW

ik heb hem opgestuurd lijkt mij toch idd het beste bedankt allemaal

Jaap-Wim Schreef:

Master Fan, werk jij dan in een juwelier??? Ik
dacht dat je beroep wat anders was. :slight_smile:

Gr. JW

ja op zaterdag centjes bij verdienen.