Sinds 2 dagen in mijn bezit. Leuk horloge, met uitstraling. En blauwe dial : daar heb ik er een hele reeks van. Blauw verveelt zelden.
De band doet mij denken aan een Tissot : de PRS516 Automaat waarvan de band nooit comfortabel was. Ofwel te strak, ofwel te los.
De Blue Moon zit net te strak. Hier is wel een halve schakel voorhanden. Dus deze maakt meer kans om goed te zitten. Maar is een band met pin & collar. Daar begin ik niet aan. De eerste keer liep het relatief goed, de tweede keer was een ramp, en bij de derde was mijn band niet meer te maken. Om nog niet te spreken van tonnen stress. Nee, wat jullie mij ook als tips geven, ik begin er niet aan.
De kroon : staat mooi maar vreemd. Van bovenaf lijkt de kroon niet dicht te zijn.
Pas na een dag dacht ik eraan om het horloge om te draaien en een blik te werpen op het werkje met gouden rotor.
Qua uitstraling lijkt mij de prijs ruim gerechtvaardigd.
Goed fotograferen moet ik relativeren : ik heb 80 foto’s geschoten in een kwartier en de bovenstaande geselecteerd. Mijn camera is een basis Nikon van een twaalftal jaar terug.
Zelf zou ik overigens opteren voor een lederen band. Ik heb dit model vastgehad in de Bijenkorf en naar mijn idee leed de band aan het ‘Seiko 5-syndroom’, waarbij het metaal haast van een andere legering (lees: minder kwaliteit) dan de kast van het horloge gemaakt lijkt te zijn. Dat scheelt je ook weer geklooi met de pin and collars…
Hele fraaie foto’s van een bijzonder mooie Seiko. Is een van de horloges waar ik ook veel respons op krijg. En mevrouw WilSeiko vind hem ook nog eens mooi!