BATMAN heeft foto’s geschoten. SRPB41

Sinds 2 dagen in mijn bezit. Leuk horloge, met uitstraling. En blauwe dial : daar heb ik er een hele reeks van. Blauw verveelt zelden.

De band doet mij denken aan een Tissot : de PRS516 Automaat waarvan de band nooit comfortabel was. Ofwel te strak, ofwel te los.

De Blue Moon zit net te strak. Hier is wel een halve schakel voorhanden. Dus deze maakt meer kans om goed te zitten. Maar is een band met pin & collar. Daar begin ik niet aan. De eerste keer liep het relatief goed, de tweede keer was een ramp, en bij de derde was mijn band niet meer te maken. Om nog niet te spreken van tonnen stress. Nee, wat jullie mij ook als tips geven, ik begin er niet aan.

De kroon : staat mooi maar vreemd. Van bovenaf lijkt de kroon niet dicht te zijn.

Pas na een dag dacht ik eraan om het horloge om te draaien en een blik te werpen op het werkje met gouden rotor.

Qua uitstraling lijkt mij de prijs ruim gerechtvaardigd.

Een overload aan foto’s.

48 likes

Schitterend vastgesteld! Chappeau!! :sunglasses::+1:

1 like

Prachtige plaat en mooi vastgelegd!

1 like

Ja en nu is het mooi geweest, straks wil ik ook zo’n Seiko…

Zonder dollen, erg mooi horloge en ook mooi scherpe fotos! Dank voor het delen.

2 likes

Mooi horloge met een prachtige dial!:ok_hand:t2:Als je eventueel in de buurt mocht wonen fiks ik die band wel voor je indien gewenst Pb maar.:+1:t2:

1 like

mooie foto’s! dit is een horloge wat het verdiend om zo goed gefotografeerd te worden.

1 like

Die dial is echt schitterend!!!

1 like

Normaliter spreekt Seiko mij niet zo aan, maar deze… WAUW! :star_struck:

Wat een mooie wijzerplaat zeg! De stalen band staat dit horloge ook erg goed. :ok_hand:

Na het lezen van jouw verhaal ben ik nu ook wel benieuwd naar de achterkant… dit vraagt om (nog) meer foto’s!

1 like

Thx.

Ik had deze al,

en dacht dat de Blue Moon erbij niet echt nodig was gezien enkel een andere dial. Maar de verlokking was te groot, en mijn weerstand te klein :blush:

4 likes

Goed fotograferen moet ik relativeren : ik heb 80 foto’s geschoten in een kwartier en de bovenstaande geselecteerd. Mijn camera is een basis Nikon van een twaalftal jaar terug.

Wat een mooie foto’s man!

2 likes

Deze is net iets mooier door zijn binnen proportie zijnde kroon en italic letters :snowflake:

Enjoy both!

1 like

Schitterende foto’s heb je gemaakt van deze fraaie klok :+1::+1: !!! Ik krijg bijna spijt dat ik hem heb verkocht :joy:

1 like

Ach, je verkoop was een daad van barmhartigheid. De koper is er vast blij mee.

1 like

Erg mooie aanwinst!

1 like

De foto’s zijn top!

1 like

Erg toffe foto’s. Ik vraag me af wat je van een Grand Cocktail zou bakken. Hier een poging van mijn hand, met mijn beperkte telefooncamera :wink:

Zelf zou ik overigens opteren voor een lederen band. Ik heb dit model vastgehad in de Bijenkorf en naar mijn idee leed de band aan het ‘Seiko 5-syndroom’, waarbij het metaal haast van een andere legering (lees: minder kwaliteit) dan de kast van het horloge gemaakt lijkt te zijn. Dat scheelt je ook weer geklooi met de pin and collars…

3 likes

Mooie klok en foto’s!

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst, schitterende horloge!

De groetjes van zijn broertje :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Hele fraaie foto’s van een bijzonder mooie Seiko. Is een van de horloges waar ik ook veel respons op krijg. En mevrouw WilSeiko vind hem ook nog eens mooi!