BATMAN stelt zich voor

Ik ben een Belg van 45 die sinds 2 maand dit forum volgt. Leuk forum en proficiat! Ik ben een ware leek, maar ik heb toch al één en ander bijgeleerd.:}

Voor mijn plechtige communie (was tevens dezelfde dag als mijn 12de verjaardag) kreeg ik van mijn oma mijn eerste horloge : een gouden Fleuron! Ik had die vooraf mogen kiezen, maar laat ons stellen dat het de keuze was van mijn oma die mijn ouders en mijzelf deden kiezen voor de gouden Fleuron. Deze gouden Fleuron heb ik nog steeds en functioneert. Weinig gedragen aangezien ik er zuinig moest op zijn. Misschien kan ik hierover later nog eens een nieuw draadje beginnen.:sunglasses:

Op mijn 14de heb ik mijn eerste digitaal horloge gekocht. Ik was helemaal weg van het digitale en de alarmfunctie. Ik heb zo verschillende goedkope modellen gehad die ik droeg totdat de batterij op was, of het horloge stuk. Hiervan heb ik geen enkele meer.

In prille 20er jaren was ik gek van de combinatie analoog - digitaal. Hiervan heb ik er nog één.
Eind van mijn 20er jaren was ik geëvolueerd naar klassieke en eenvoudige modellen.
Dit is een stijl die nog steeds mijn voorkeur geniet.
Een stijl die mij totaal niet aanspreekt zijn de duikersmodellen : té lomp, niet elegant. Let wel: voor de liefhebbers van deze stijl heb ik respect, maar zo’n model komt niet aan mijn pols.

Al de horloges die ik heb gekocht waren goedkope “prullen”. Eéntje heb ik jullie al laten zien : http://www.flickr.com/photos/41705046@N06/3948621162/sizes/l/
De laatste die ik gekocht heb was tevens de duurste : 35 euro voor een (mooie) nepper (die ik niet durf laten zien). Het echte spul kost zo’n 5000 euro.::o

Het viel mij op dat er op dit forum nogal een Rolex- en Seiko- gekte bestaat. De reden hiervan ontging mij compleet. Totdat ik enkele dagen terug deze Seiko zag die mij meteen in vuur en vlam zette X(:
de SNK623 : http://www.seiko5.nl/snk623k.html

Er er is er nog één die ik supergaaf vind :
de SND217 : http://www.monsterwatches.nl/index.php/seiko-chronos/7t92-chrono/snd21x (de compleet witte)

Dit zijn totaal verschillende horloges. De eerste is een automaat én de tweede een chrono. De seconden zijn omwille van mijn werk vaak belangrijk : misschien kan de verkoper er voor mij een rode of ander fel contrasterende opzetten?! Ik kan moeilijk kiezen! GRAAG JULLIE COMMENTAAR (:P)!

By the way : de keuze van mijn naam BATMAN.
Mijn eerste auto kreeg een nummerplaat met BAT-xxx (dat is reeds 27 jaar terug). Een collega noemde mijn bescheiden wagen Batmobiel. Sinds ik een aantal fora volg, gebruik ik BATMAN als de naam nog vrij is.

Tevens wil ik nogmaals “mijn fotocollage” onder de aandacht brengen (+450 stuks!):

1 like

Hoi BAtman,

Ik ben Monsterwatches. Een rode seconde is geen probleem (zie topic over de SNKE01).

Op de chrono is het lastiger, daar heb ik geen passende wijzers voor want ik heb alleen wijzers van automaten op voorraad.
De SNK623 heb ik op voorraad.

(ik ben vanaf woensdag op vakantie)

Batman, welkom op dit forum, zoals je gemerkt hebt steek je onbewust veel op van de medeforumleden, en je ziet hier de mooiste en apartste klokken voorbij komen, en als ik zo mijn bescheiden verzameling bekijk constateer ik een lichte voorkeur voor de duikers of duikerslook, zo zie je maar weer, smaken verschillen;)
groet,

Welkom BATman! (tu)

Groeten,

Martin

Leuk dat je je voorstelt en een leuke fotoserie heb je! Dat van die Seiko-voorkeur had ik in het begin ook, maar dat valt wel mee! En ja, eerlijk is eerlijk: Seiko levert goed spul en als je iemand als Rob dan ook nog in je midden hebt, komt het ook nog eens onder handbereik! Vandaar dat mogelijke zwaartepunt op Seiko.

Menno

Mijn beste,

Hierbij wens ik je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste forum.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, langzaam verder zien ontwaken.

En voor wat het bekijken van de fotocollage betreft:

“ik hoop dat het morgen een regenachtige dag is”.
En dan heerlijk met een ’Rodenbach’ in de hand en een ’Don Diego’ tussen de vingers, genieten van al dat fraais aan horlogerie.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hi Batman, WELKOM ! Weer een Belg meer ! (tu) (tu) (tu) :smiley:
Van welke regio ben je ?
Hier zitten al een aantal Vlaams-Brabanders :wink:

Hey Batman welkom op het forum!! Veel plezier met het ontdekken van de wondere wereld der horologie.

Cheers,

Jan

Welkom Batman,

het horloge-virus breidt zich steeds verder uit , begint meer op een pandemie te lijken nu het onze zuiderburen ook bereikt heeft.:smiley:

gr Ron

Ik ben van Zuid West-Vlaanderen ! :)-D

We naderen zelfs de zuiderburen van België : ik woon op slechts 5km van Wallonië en slechts 10km van Frankrijk !! ;):z

Welkom! Heh heh, en ik maar denken dat Bruce Wayne hier incognito zat mee te kletsen :smiley:

Ook vanuit de Amsterdamse regio: van harte welkom:D

Welkom hier en veel plezier verder.

Een mooie openingspost

Welkom hier! Ik ben zelf ook net aangeschoven en het is hier gezellig!
Seiko gekte ja. .zo zou je het kunnen noemen! Seiko maakt tegen een hele betaalbare prijs hele mooie automaten. Net zelf een Seiko 5 gekocht, ik ben de hele dag naar de achterkant aan het kijken door het glas naar het movement!

Wees welgekomen!

Een (bijna :smiley: ) Belg kunnen we natuurlijk niet links laten liggen.

Veel plezier!

Dens Schreef:

Net zelf een Seiko 5 gekocht, ik
ben de hele dag naar de achterkant aan het kijken
door het glas naar het movement!

Wordt het niet tijd dat ze een omkeerbaar 5je maken?? :sunglasses:
Zodat je de ene keer naar het movement kan kijken, en de andere keer naar het mooie klokje! B)-

Welkom hier, Batman! :slight_smile:

Leuk verhaal, wees welkom!

Welkom en veel plezier hier!