BATMAN stelt zich voor

Ik ben een Belg van 45 die sinds 2 maand dit forum volgt. Leuk forum en proficiat! Ik ben een ware leek, maar ik heb toch al één en ander bijgeleerd.:}

Voor mijn plechtige communie (was tevens dezelfde dag als mijn 12de verjaardag) kreeg ik van mijn oma mijn eerste horloge : een gouden Fleuron! Ik had die vooraf mogen kiezen, maar laat ons stellen dat het de keuze was van mijn oma die mijn ouders en mijzelf deden kiezen voor de gouden Fleuron. Deze gouden Fleuron heb ik nog steeds en functioneert. Weinig gedragen aangezien ik er zuinig moest op zijn. Misschien kan ik hierover later nog eens een nieuw draadje beginnen.:sunglasses:

Op mijn 14de heb ik mijn eerste digitaal horloge gekocht. Ik was helemaal weg van het digitale en de alarmfunctie. Ik heb zo verschillende goedkope modellen gehad die ik droeg totdat de batterij op was, of het horloge stuk. Hiervan heb ik geen enkele meer.

In prille 20er jaren was ik gek van de combinatie analoog - digitaal. Hiervan heb ik er nog één.
Eind van mijn 20er jaren was ik geëvolueerd naar klassieke en eenvoudige modellen.
Dit is een stijl die nog steeds mijn voorkeur geniet.
Een stijl die mij totaal niet aanspreekt zijn de duikersmodellen : té lomp, niet elegant. Let wel: voor de liefhebbers van deze stijl heb ik respect, maar zo’n model komt niet aan mijn pols.

Al de horloges die ik heb gekocht waren goedkope “prullen”. Eéntje heb ik jullie al laten zien : http://www.flickr.com/photos/41705046@N06/3948621162/sizes/l/
De laatste die ik gekocht heb was tevens de duurste : 35 euro voor een (mooie) nepper (die ik niet durf laten zien). Het echte spul kost zo’n 5000 euro.::o

Het viel mij op dat er op dit forum nogal een Rolex- en Seiko- gekte bestaat. De reden hiervan ontging mij compleet. Totdat ik enkele dagen terug deze Seiko zag die mij meteen in vuur en vlam zette X(:
de SNK623 : http://www.seiko5.nl/snk623k.html

Er er is er nog één die ik supergaaf vind :