Batterij cartier cal. 87

Ik heb een cartier 2414 die ik wil gaan verkopen doordat hij te weinig tijd op de pols krijgt. Nu wil ik de batterij vervangen van het cal. 87 quartz uurwerk dat erin zit. Ik ben alleen onwetend over quartz horloges en heb gehoord dat slechte batterijen wel eens kunnen gaan lekke. Heeft iemand enig idee waar te vinden is wat voor batterij er het best in kan? Alvast bedankt

Pas op met dit model naar wie je hem brengt, is de waterdichte uitvoering. En laat ze vooral niet gaan draaien aan de “schroeven” aan de zijkant van de kast > bij dit model zijn dat nep schroeven die geperst zijn.

Japanse merkbatterijen zijn eigenlijk allemaal goed.

1 like

Oke heel erg bedankt! waar kan je die het best halen?

http://www.horloge-batterij.nl/, hier heb je een uitleg over het verschil in batterijen.

Weet je eenmaal welke juiste batterij je nodig hebt, dan is Google je vriend.

NIET zelf doen, is een speciale kast waarbij het uurwerk niet zo via het achterdeksel zichtbaar is.

1 like

Gewoon naar een horlogemaker gaan. Kost misschien 10 euro maar dan gaat het goed. De kast is zoals eerder aangegeven net even anders. Een spoel raken is ook zo gedaan en dan ben je verder van huis :sweat_smile:.

1 like

Precies dit, ik heb best wel wat ervaring met uurwerken maar mijn uurwerkmaker heeft alle batterijen gewoon op voorraad en zet er een nieuwe in voor 6 euro. Zet hem meteen voor mij in de waterdichtheidstester, en hij kan er weer een tijdje tegenaan.

1 like

Zal hem naar de horlogemaker brengen! Bedankt voor de info en ik weet nu ook wat meer over de verschillende batterijen :slight_smile: