Batterij goedkope horloges vervangen ?

Kan je de batterijen van goedkope horloges vervangen of is dit wegwerp.
Ik heb er hier twee liggen maar zou niet weten hoe ik dat deksel er kan afkrijgen.

Er is een lipje waar je het deksel mee kan opwippen door er een (bij voorkeur enigszins stomp) mesje onder te steken.

1 like

Bedankt voor de tip.
Nog eens onder vergrootglas gelegd en open gekregen.
Was niet makelijk.

2 likes

Wees blij dat het geen Timex Expedition is. Dat vereist een breekijzer.

1 like

Respect voor de juwelier/horlogemaker.

1 like

Breek me de bek niet open…dicht klikken was ook een beetje spannend. Heel vervelende venijnige klik. Dacht dat ik het glas gemold had.

1 like

Voor een paar centen kun je je lade vullen met betaalbare batterijen. Voor 69 cent kun je je quartzjes weer tot leven wekken

Wij hebben daar - vaak prijzige - openings en dicht-pers tools voor. Had hier laatst een simpel Casio dameshorloge waar ik echt alles voor van de planken moest halen. :sweat_smile:

Goed dat het je toch gelukt is! :ok_hand:

4 likes

Heel herkenbaar, het zijn met name die eenvoudige/goedkope klokjes die je vies kunnen verrassen. Overigens geen garantie dat een gerenommeerder merk hier geen last van heeft. Een jaartje of 2 geleden een Fortis Color hier gehad die ik werkelijk met geen mogelijkheid open kon krijgen. Zelfs met Fortis contact gehad of ik iets gemist had maar bleek toch echt een klik deksel. Uiteindelijk is het ding ingestuurd.

Soms zitten er inkepingen om open te draaien. Blijkt het achteraf gewoon een klik deksel te zijn😔