Goedemiddag HFers ik heb even wat hulp nodig.
Heb net mazzel gehad in een kringloopwinkel waar ik een heuer quartz heb kunnen kopen met referentie 16061. Er gaan twee batterijen in maar die zijn niet aanwezig zodat ik niet weet naar welk type ik op zoek moet gaan en dus ook niet kan testen of hij het doet of niet. Iemand enig idee welke batterijen ik moet zien te krijgen.
Bij voorbaat bedankt.
Foto’s?
Als ik op internet kijk lijkt het of je een zeer zeldzame lcd te pakken hebt. Het lcd scherm komt me bekend voor. Zouden het twee sr41 batterijen kunnen zijn? (Of twee lr41 alkaline voor testen)
Let goed op de oriëntatie van de batterijen.
Ok bedankt voor de reactie. Wat bedoel je met de orientatie? Plus en min naar boven of onder?
Ja ik zag ook iets langskomen over een van de meest zeldzame lcd’s.
Nogmaals bedankt en ik moest inderdaad de sr41 hebben. Net 6 stuks gekocht voor het luttele bedrag van 1.20 euro. En…
Het horloge werkt na meer dan 40 jaar nog!
Top!
Plaats je nog een foto?
Hardstikke mooi toch! FOTO .
Mazzelaar
Ik weet wel dat bij oude esa chronos de knop linksonder drie keer moet worden ingedrukt. Heb je een foto van het uurwerk?
Heb het horloge met moeite open en vooral dicht kunnen krijgen en ga dat drie keer indrukken eens proberen.
Ja was mazzel maar was eigenlijk gevallen op de display die er bij zat. Dacht dat het een re-issue was en was verbaasd dat het er eentje uit eind 70’ s was. Heb eigenlijk niet zoveel met dit soort horloges vandaar. En volgens mij is het geen ESA. Veel ouderwets soldeerwerk en niet te vergelijken met een casio of seiko lcd van nu. Lijkt een beetje op mijn omega albatros die dat ook heeft.
Het kunnen ook combinaties van knoppen zijn.
Oeh, die is wel heel tof! En bijzonder!
Gefeliciteerd!