Batterij horloge na 14 maanden al leeg?

Hallo allen,

In november 2018 heb ik mijn vriendin een nieuw longiness horloge kado gedaan. Zojuist viel mij op dat de wijzer met enkele seconden verspringt en dus vervangen dient te worden.

Ik vind dit wel erger vroeg voor een nieuw gekocht horloge van nog geen 1,5 jaar oud. Is dit normaal?

Groet,
Jules

Je weet niet hoe lang het horloge al bij de juwelier in de winkel aan het tikken was. Dus hij kan ook al 2 jaar lopen…

6 likes

Dat is inderdaad waar. Toch vind ik dat als je een Longines verkoopt die al 2 jaar bij je in de winkel ligt je minstens even het batterijtje mag vervangen.

1 like

Hij was niet op voorraad en is besteld. Vind ik niet echt kunnen eigenlijk.

Ik ben het met je eens.
Je hebt een nieuw product gekocht en daar hoort een nieuwe batterij bij en die mag na 1.5 jr. nog niet leeg zijn.
Ik zou er mee terug gaan.

Dat is nog eens een goed cadeau voor je vrouwtje.
Ik zou gewoon lang de juwelier gaan met het bonnetje en vragen voor een nieuwe batterij. Ze zullen er wel gratis een nieuwe insteken. Hoort toch bij de service. Anders gewoon hier dissen met een slechte revue. :wink:

2 likes

Dit klinkt als iemand die een mechanisch horloge nodig heeft. :joy::wink:

5 likes

Als je contact opneemt met longines, dan lost Swatch Nederland het soepel op verwacht ik.

1 like

Mijn horlogemaker test alle batterijen die hij binnenkrijgt en stuurt regelmatig de helft retour. Dat is het verschil.

2 likes

Voor een nieuwe batterij ?

Ja, is dat zo raar?

Nee.

1 like

Zie het antwoord van @youngwatchenthousiast. :slight_smile:

Milieu-technisch zeg ik nee. Als de batterij het doet, beter gewoon af laten lopen, dat scheelt onnodig chemisch afval. :angel:

Maar als je twee jaar garantie hebt, zou het maar zo kunnen zijn dat de dealer er even een nieuwe in popt, @bigjulie.

Ik kan niet zingen nog dansen dus ik hou me aanbevolen voor de cast :grin::+1:

Ik denk dat de batterij als service vernieuwd zal worden.

1 like

Batterij vervangen bij een juwelier kost €5,-
Waar hebben we het over :grimacing:

Een kop koffie en een kaassoufflé :grin:

Batterij plus een WR test kwam ik laatst op 15 euro uit.

1 like

WR test was bij mijn Bulova niet nodig :grin:

1 like

Eh, als ik bij mijn Ebel een nieuwe batterij moet laten plaatsen kost me dat minimaal 100,- incl waterdichtheid testen.

Dus doen we dat zelf natuurlijk ipv bij S&C of Pijnenburg.

2 likes

Of bij de firma Sonders in Leusden.?
Die bekijken de pakking, en indien in orde berekenen ze alleen de batterij!

Onlangs bij juwelier Punte in m’n Bulova en een Skagen nieuwe batterijtjes laten plaatsen omdat ik geen tool heb om de caseback te openen.
Kostte me €10,- en kreeg ook nog een bakkie koffie erbij :joy:

1 like