Batterij isolatie probleem (opgelost) ๐Ÿ”’

Hallo techneuten,

Ik ben het roodkleurige cellofaan (batterij-isolatie) van dit quartz caliber kwijtgeraakt:

Dus snel een vergelijkbaar stukje geknipt van dubbelgevouwen plakband, dat voelt ongeveer even dun. Maar helaas, het werkt niet.

Is het rode isolatiemateriaal een speciale soort cellofaan of moet ik het gewoon nog een keertje proberen met ander dun plastic?

Ik hoor het graag.

Gewoon zorgen dat de min de plus niet raakt van de batterij en de plus de min niet van de batterij. (De gouden geleiders) Zonder isolatie zou het dan zelfs al moeten werken.

2 likes

Ik ga het opnieuw proberen, bedankt voor je snelle reactie :+1:

Plakband is ook aan de buitenkant plakkeriger dan het origineel. Waarschijnlijk gaat het met wat gladder plastic beter! Succes!

1 like

Ik denk meteen aan het dunne gladde Kapton tape. Veel gebruikt voor isolatie in de electronica.
Heb het zelf toegepast in het digitale modelspoor. Ideaal voor hele kleine ruimtes.

1 like

Echter, als het plaatje zo ligt als op de foto, gaat het niet werken. De (meestal) min-pool is zo niet te contacten.

1 like

Ja, dat ziet er raar uit, is verschoven. Lijkt wel of het over de clip is geschoten en dat is niet zoals het was.
Wordt vervolgd :four_leaf_clover:

Op watchcharts staat de foto ook :face_with_hand_over_mouth:
Sold 5 years ago on eBayโ€ฆ

Volgens mij moet er ook nog een schroefje in zodat het werkt. :point_down:

1 like

Prima, maar ik ben gewend dat de koperstrip op het isoleerplatic ligt, wellicht gezichtsbedrog. De foto is niet scherp genoeg om te beoordelen waar de strip is vastgezet.
Dat schroefje zit aan de plus kant, wat in principe de hele platine is.

1 like

De internetfoto diende als voorbeeld voor het cellofaan.

Zit bij mijn quartz op zijn plek:

Moet je klein beetje losdraaien, vervolgens batterij plaatsen zoals op voorbeeld laatste foto, en daarna weer vast draaien. Dat is ook + (plus)

Daaronder zit de min, en mag dus de plus van batterij niet raken.

1 like

Hoera, hij doet het weer :white_check_mark: :blush:

Bedankt allemaal :+1::+1::+1::+1:

5 likes