Batterij Jaques Richal Estoril chrono

Hallo,

Mijn vader heeft een Jaques Richal Estoril chrono en de batterij is al 3 keer vervangen. Na een week stopt het horloge en de batterij blijkt dan elke keer leeg te zijn. De eerste keer dacht de horlogemaker dat mijn vader mogelijk de chrono per ongeluk had ingedrukt. Had gekund. Dat is niet na te gaan natuurlijk.
De tweede keer dacht de horlogemaker dat de nieuwe batterij misschien niet helemaal in orde (opgeladen) was. De derde batterij werd van tevoren gecontroleerd en was van een topmerk (Maxell dacht ik) maar na een week was die ook dood. De horlogemaker, eigenlijk is hij ‘maar’ zo’n moderne batterij vervanger:-), vraagt zich af of in de JR misschien een ander type (zwaarder) batterij gebruikt. Als ik me niet vergis is er een SR920 gebruikt nu.
Weet iemand welk type zo’n JR gebruikt? ik heb lopen googlen maar heb niets gevonden. Als het toch niet aan de batterij ligt wat zou het kunnen zijn??

mvg,

Ivan

en volledig opgeladen batterij, zelfs als de chrono zou worden gebruikt, mag nooit zo snel leeg zijn.

hiet wat info over de batterijen. Ik weet niet wat er oorspronkelijk in het horloge hoort te zitten

http://www.graficall.nl/Producten~category~SR920W.aspx

Meten is weten :S
Een te hoge stroom zou abnormale weerstand van het uurwerk kunnen betekenen.
Hoe oud is het uurwerkje ?
Werkt verder alles naar behoren ?

Ik denk ook dat er iets anders aan de hand is, ik lees over veel problemen met de eta g10.211. De gebruikte 394 batterij is wel goed.

Hub,

Het horloge is +/- 10 jaar oud. Alles werkt verder naar behoren.

mvg,

Ivan

Je zou inderdaad moeten kijken hoeveel stroom het horloge trekt, er staat vast wel in de service manual hoeveel mA normaal is.

Hallo,

het lijkt er op dat het probleem met Jaques Richal opgelost is. Een andere horlogemaker heeft een plattere batterij erin gedaan en nu draait de JR al bijna een maand zonder problemen. De horlogemaker denkt dat die andere batterij te hoog was en mogelijk kortsluiting maakte.

mvg,

Ivan

isaez Schreef:

Hallo,

het lijkt er op dat het probleem met Jaques Richal
opgelost is. Een andere horlogemaker heeft een
plattere batterij erin gedaan en nu draait de JR
al bijna een maand zonder problemen. De
horlogemaker denkt dat die andere batterij te hoog
was en mogelijk kortsluiting maakte.

mvg,

Ivan

Bedankt voor de terugkoppeling (tu)
En fijn dat het opgelost lijkt te zijn.