Batterij kortsluiten: Hoe?

In een Seiko H021-7001 die ik hier heb liggen ontbreekt de batterij.
Welke dat moet zijn heb ik achterhaald via de gedownloade handleiding.
Echter: in het deksel staat dat na batterijwissel de pluskant van de batterij moet worden kortgesloten met de “AC-terminal”, door middel van een pincet.

Die "AC-terminal: geen idee wat dat is.
Linksonder op het uurwerk heb ik een pijltje gevonden met “AC” er naast:

Vergroot (groter kreeg ik het niet met de ouwe balg en zonder fatsoenlijk licht):

Maar met wat moet ik die batterij nou kortsluiten?
Met dat gelig gekleurde metaal onderin het gaatje naast het pijltje?
Of met iets / ergens anders?

1 punt van het pincet op de batterij en de andere punt op het AC punt? Dan sluit je het kort :slight_smile:

[quote]The AC terminal is a little metal spot (usually a circle and usually gold colored) on the inside of your watch. Looking at the inside of your watch the “AC” should be labeled, though it may take a magnifier to identify it.
It may be labeled simply “AC” or it may have an arrow pointing to it. Once you locate it use a pair of tweezer or a paper clip and touch the battery and the AC together for a few seconds and release; you may have to do this twice.[/quote]

Ik denk dat je het brede stuk circuit dat je ziet, ruwweg dat driehoekige stuk moet kortsluiten met de plus (oftewel de metalen achterkant van het uurwerk) van de batterij. Op de foto zie ik eerst het contactvlak van een knop, dan dat brede koperkleurige gedeelte en dan een heel dun spoortje, dus logischerwijs moet je dat brede, makkelijk te bereiken stuk hebben.

Heren: dank: het is gelukt.
Het klokje loopt weer als een zonnetje.
Fotoos moet ik nog wel maken, ana-digi moet ik even voor gaan zitten.
Dank voor de hulp.