batterij leeg of niet?

Het is kras resistent tot een bepaald niveau.

2 likes

Ja, 9 op de schaal van Moos. :slight_smile: Sam heeft het me verteld, ik vraag me alleen koortsachtig af wat ik in huis heb wat harder is dan dat, en hoe het tot stand is gekomen.

Met het blote oog nauwelijks waarneembaar, maar onder macro gezien, en nu weet ik dat het er zit.

Kent u dat?

Hoe dan ook, ik wil @wnvl’s topic natuurlijk niet kapen. Sorry. :pray:

Ja, op de TH Carrera die je hebt bepoteld kan ik het alleen met mijn nagel voelen.

1 like

Juist ja… Zei ik niet dat dat een beetje raar was en je er niets van zag? Mocht ik iets over niet druk over maken hebben geroepen:

Ik lulde uit m’n nek. Sorry.

1 like

Ik heb dezelfde situatie meegemaakt met een fossil horloge van mezelf. Batterij vervangen en geen problemen meer gehad de jaren nadien

Waarschijnlijk een platte batterij :frowning:

1 like

In Vlaanderen is alles nog open. We zeggen zowel een lege als een platte batterij.
Op de achterkant van de Pontiac staat P20058-03-16. Ik weet niet of dat iets zegt. Op de voorkant staat niets om een type uit af te leiden. Ze is anderhalf jaar oud. Het was de laatste horloge van mijn grootvader, die ik nu verder draag. Ik heb geen boekje. De rekening moet er nog zijn, maar ligt niet bij mij.

1 like

Hmmm. Dat lijkt het typenummer te zijn. Het is een Pontiac Orion met geelgoud-kleurige bezel? Daar staat op de site van Pontiac alleen bij dat er een “Swiss made quartz” in zit.

Ik heb me een slag in de rondte gegoogled, maar kan het uurwerk echt niet vinden, ook niet bij de juweliers / wederverkopers. Ik ga er gemakshalve van uit dat het een end of life indicator heeft.

Gecondoleerd. Ik hoop van harte dat ze 'm kunnen fixen, dat horloge, want da’s natuurlijk een object met emotionele waarde. Maar net wat hier gezegd is:

Nieuw batterijtje, kijken of het contactje schoon en proper is en je zou er weer tegenaan moeten kunnen.

Het is een horloge met wit duidelijke achtergrond met zwarte cijfers en een goudkleurige bezel zodat hij het goed kon lezen. Ik vind op het internet geen foto’s terug ban het type. Het is maar anderhalf jaar oud, zal nog wel gemaakt kunnen worden zeker.

http://www.pontiac.watch/nl/men-orion-nl.php

Hier staat ie tussen.

En hier zit een dealer die ze voert in België:

https://www.clemvercammen.be/nl/horloges/1521440/horloge-pontiac-orion-p20058

Ehm. Jongens ook een kwarts horloge wil wel eens een paar seconden stil staan en weer door gaan.

Vooral bij wat oude quartz horloges maak ik dat wel mee. Jet uurwerk is door de jaren minder soepel. Ook temperatuur is vaak een probleem bij vintage quartz uurwerken. Koude kan zorgen dat hij stil gaat staan. Warmt hij weer op dan gaat die weer lopen.

Er staan nu bij mij boven in de lade geheid een aantal stil omdat het daar nu een graad of 13 is.

Gelukkig zijn die altijd maar op 1 plaats plat.

1 like

Waar blijft die Lederhose foto nou toch?? :rofl: :rofl:

1 like

Zal je net zien: altijd aan de onderkant !

2 likes

Foto is naar boven gekomen van bij de aankoop.

1 like

[off topic]
Plat water hebben ook nog
[// off topic]

1 like

Platte batterij word ook gezegd tegen lege autoaccu :slight_smile:
batterij is ook pil genoemd. leuk he dat vlaams

1 like

Inderdaad om een of andere reden zeggen we bij een auto quasi altijd dat de batterij plat is. Bij een horloge gaat het zowat 50% plat en 50% leeg zijn. Pil ipv batterij hoorde je vroeger meer dan nu heb ik het gevoel. Ik zeg het in elk geval nooit. Wel pillamp voor een lamp op batterijën.

1 like

pilicht word ook nog gebruikt. :slight_smile:

1 like

En in een bepaalde regio pilucht

1 like