Batterij Longines vervangen

Hallo,

Ik heb een Longines Oposition uit 2000 en het batterijtje moet vervangen worden. Ik woon in Eindhoven en heb bij Schaap & Citroen geinformeerd naar de kosten. Ze hebben netjes geantwoord dat de kosten +/- 85 euro bedragen. Ik vind dit fors en wat me meer tegenstaat is dat ik mijn horloge 4 tot 6 weken moet missen. Het horloge wordt door de Longines service center ge-serviced en ze doen het volgende:

" Bij dit onderhoud vervangen ze de batterij, checken ze de rest van het uurwerk, vervangen ze de pakkingen en maken ze het hele horloge van binnen en van buiten perfect schoon. "

Het horloge is nauwelijks gedragen en is in prima staat (de buitenkant in ieder geval). Nu is mijn vraag: zijn er goedkopere alternatieven? en het liefst in Eindhoven.

mvg,

Ivan

Tja…het is crisis dus iedereen wilt geld verdienen, ik zou bij een goede horlogemaker in de buurt zoeken.

Ook mijn Breitling Aerospace moest naar zwitserland. Ik laat dat toch liever doen dan het horloge naar een horlogemaker brengen. Het is wel prijzig (heel wat prijziger dan Longines) maar met een dure klok wil ik toch geen risico lopen dat hij b.v. niet goed waterdicht meer blijkt te zijn.

Misschien is Ferrie Schweitzer een optie…:wink:

Als het inclusief verzendkoste is, dan is het een koopje.

Het horloge is uit 2000. Dan zou ik wel eens willen weten of alles is zoals het moet zijn. Als ze 12 jaar kunnen wegpoetsen is dat meegenomen.
4-6 Weken is overheen te komen als je meerdere horloges hebt.

Als je de losse pakkingen, de batterij en de verzendkosten bij elkaar opteld kome je aan ongeveer 50 Euro. Bij Schaap en Citroen moeten ze ook de tent draaiende houden. Nee, ik zou hem daar gerust achter laten.

Een losse batterij op de markt is ongeveer 3-5 Euro.

Als je vraagt of het horloge geserviced kan worden kan ik me voorstellen dat het dit prijskaartje draagt echter je vraagt om een nieuwe batterij dan lijkt het mij op zijn plaats alleen de batterij te verwisselen en dan ben je met die handeling plm 15 euro kwijt met luchtdicht maken enz.

mvg
Lex

Alleen een batterij vervangen doen ze niet bij Longines. Ze kunnen het zich niet permitteren dat de klok een half jaar later slecht loopt. Dus gelijk alles vervangen. En voor die 80 euro had ik hem gelijk weggebracht!

isaez Schreef:

Hallo,

Ik heb een Longines Oposition uit 2000 en het
batterijtje moet vervangen worden. Ik woon in
Eindhoven en heb bij Schaap & Citroen geinformeerd
naar de kosten. Ze hebben netjes geantwoord dat de
kosten +/- 85 euro bedragen. Ik vind dit fors en
wat me meer tegenstaat is dat ik mijn horloge 4
tot 6 weken moet missen. Het horloge wordt door de
Longines service center ge-serviced en ze doen het
volgende:

" Bij dit onderhoud vervangen ze de batterij,
checken ze de rest van het uurwerk, vervangen ze
de pakkingen en maken ze het hele horloge van
binnen en van buiten perfect schoon. "

Het horloge is nauwelijks gedragen en is in prima
staat (de buitenkant in ieder geval). Nu is mijn
vraag: zijn er goedkopere alternatieven? en het
liefst in Eindhoven.

mvg,

Ivan

Zoals de rest al zei, waarschijnlijk is er meer aan vervanging toen dan alleen een nieuwe batterij.

Maar zo te zien is het waarschijnlijk een nette dress watch. Als je er geen extreme dingen mee gaat doen of aan water laat blootstellen (douchen, zwemmen, etc.) dan zou je het wellicht kunnen volstaan met een batterijwissel en waterdichtheidstest bij een lokale juwelier/horlogemaker.

Goed onderhoud is belangrijk. Voor die 85 euro had ik hem gelijk achtergelaten. Wel jammer dat je hem een paar weken kwijt bent. Echter, nu ben je ook al wat dagen verder zonder dat het horloge het doet…

Een lokale horlogemaker zal toch ook wel de pakkingen kunnen vernieuwen
en het batterijtje natuurlijk,is tie hem niet zo lang kwijt.

harb Schreef:

Een lokale horlogemaker zal toch ook wel de
pakkingen kunnen vernieuwen
en het batterijtje natuurlijk,is tie hem niet zo
lang kwijt.

Batterij ben ik het met je eens. Pakkingen lijkt me wat moeilijker. Sommige merken houden steeds meer in eigen hand. Onderdelen zijn daardoor moeilijker verkrijgbaar. Je moet niet alleen denken aan 't rubbertje aan de achterkant, maar ook aan de pakkingen op de kroon en de drukkers (kweenie of ie de chronograaf heeft).

Hallo,

Bedankt allemaal voor jullie bijdrage. Ik heb tot nog toe alleen maar per email geinformeerd naar de kosten voor het vervangen van het batterijtje. S & C gaf aan dat ze niets aan het horloge mogen doen. Dat mag alleen Longines SC doen. Vandaar de lange periode.

Ik ga er goed over na denken.

mvg,

Ivan

Heb je een foto van het desbetreffende horloge?

Jan,

Het is dit type:

http://www.google.nl/imgres?q=longines+oposition+chronograph&hl=nl&sa=X&biw=1330&bih=878&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=uYlABpLqNyRdQM:&imgrefurl=http://classicmalaya.blogspot.com/2011/03/133-longines-oposition-chronograph.html&docid=ZYjxFBEKUGDU9M&imgurl=http://2.bp.blogspot.com/-JLw3yvwaiMA/TXUCVk6YnLI/AAAAAAAABgw/FSFibF7cfIY/s1600/Longines%252BOposition%252BChronograph%252B1.JPG&w=1600&h=1200&ei=FaYhT8vIG8aD-wa-zbCxCA&zoom=1&iact=hc&vpx=214&vpy=322&dur=2118&hovh=194&hovw=259&tx=142&ty=117&sig=116366989322086236672&page=1&tbnh=167&tbnw=246&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:6,s:0

mvg,

Ivan

isaez Schreef:

Jan,

Het is dit type:

http://www.google.nl/imgres?q=longines+oposition+c
hronograph&hl=nl&sa=X&biw=1330&bih=878&tbm=isch&pr
md=imvns&tbnid=uYlABpLqNyRdQM:&imgrefurl=http://cl
assicmalaya.blogspot.com/2011/03/133-longines-opos
ition-chronograph.html&docid=ZYjxFBEKUGDU9M&imgurl
=http://2.bp.blogspot.com/-JLw3yvwaiMA/TXUCVk6YnLI
/AAAAAAAABgw/FSFibF7cfIY/s1600/Longines%25252BOpos
ition%25252BChronograph%25252B1.JPG&w=1600&h=1200&
ei=FaYhT8vIG8aD-wa-zbCxCA&zoom=1&iact=hc&vpx=214&v
py=322&dur=2118&hovh=194&hovw=259&tx=142&ty=117&si
g=116366989322086236672&page=1&tbnh=167&tbnw=246&s
tart=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:6,s:0

mvg,

Ivan

Even hier zichtbaar voor je gemaakt

Wow, hoeveel centrale wijzers heeft dit klokje wel niet :stuck_out_tongue:

Dergelijke chrono zou ik altijd door Longines laten doen, meten gelijk het uurwerk door en kijken alles na. En vergeet je niet dat je vaak ook gewoon een jaar garantie hebt.

Voor die 85 euro lijkt het me wel de moeite om hem een keer goed
na te laten kijken en de pakkingen en batterij te vervangen.
Mooi horloge hoor.

Ik blijf er bij, gewoon door Longines laten vervangen.