Batterij omgewisseld

Echt zielig, als je op zo’n manier door het leven gaat.

Jazz Schreef:

Linkje naar die webshop?

Even Schokmans naam aanklikken, en dan kun je uit z’n emailadres zo de webshop herleiden.

Helaas moest ik er wel een beetje om lachen.

Natuurlijk niet om wat jou is overkomen maar om de kneuzerigheid
waarmee iemand een paar euro wil besparen.

Je hebt overal mensen voor en ik ben erg benieuwd wat voor figuur zoiets doet.

Dat is wel heel zielig zeg!

Indachtig het commentaar van Niels2 nog een nuancering: rekening sturen met vermelding van bevindingen + vermelding dat bij niet reageren dan wel niet betalen
binnen 14 dagen dan vermelden met naam en toenaam conform hcptdg.
Bij reactie met ontkenning ook vermelding met naam en toenaam maar met de het weerwoord van de klant. Het gaat dan formeel om een objectieve beschrijving van bevindingen. Verkoper zegt A, koper zegt B en de lezer C kan zijn eigen conclusie trekken :? Dat is iets anders dan laster :#

Altijd de kans tot herstel van dwaling geven (het zou een vergissing (:smiley: kunnen zijn) wordt de kans niet aangegrepen dan is kwaad opzet evident voor jou maar ook voor derden ook al houd je de boodschap objectief.:wink:

Tja,

Ik zou de “klant” mededelen dat het horloge inderdaad terug is ontvangen, en hem daarvoor bedanken.

Toch zou ik de persoon ook mededelen dat je het jammer vind, en teleurgesteld bent dat de juiste batterij niet meer in de klok is aangetroffen, maar een oude of goedkope vervanger. Het gevolg is uiteraard dat je genoodzaakt bent om de batterij in rekening te brengen om het horloge weer in de originele staat terug te kunnen brengen zoals je die had afgeleverd.

Met mijn werk maak ik soms ook leuke staaltjes mee. Ik heb een audio/video reparatiebedrijf, met over het algemeen prettige klanten.
Sommigen echter, komen na jaren met een apparaat terug wat ik ooit voor hen heb hersteld, het commentaar is dan: hij doet weer hetzelfde als eerst, en je hebt em pas gerepareerd. In hun ogen is het dus garantie. “pas” is dan een erg rekbaar begrip.

Vervolgens vertel ik de klant dat ik eerst het apparaat zal openmaken, en de reparatiehistorie die ik altijd in nummercodering erin plak, zal bekijken om de precieze info boven water te krijgen over het verrichtte werk. De mensen die niet te goeder trouw zijn, worden dan meestal erg rood, en stamelen dat ze niet wisten dat ik het zo precies allemaal documenteerde…

Ik leg hen uit dat ik dit altijd doe, zodat ik precies kan zien wat, wanneer, en voor hoeveel er aan een apparaat is gerepareerd. Dit om onnodig dubbel werk te voorkomen. En om mijzelf tegen dat soort van figuren te beschermen natuurlijk!
Hieruit blijkt meestal dat het dan geen maanden, maar minstens enkele jaren geleden was, en dat vaak de vorige klus weinig van doen heeft met het huidige probleem.

Vervolgens herstel ik de klacht, en de klant krijgt zijn apparaat netjes hersteld retour. Over garantie wordt met geen woord meer gerept…
Ik deel netjes mee wanneer het ding voor het laatst in de werkplaats is geweest, de reactie is dan van: goh wat vliegt de tijd hé, het leek veel korter geleden etc.
Leuk is zo’n situatie echter niet, en ik word er altijd een beetje triest van.
Sommigen zijn werkelijk te goeder trouw, dat zie je echter snel genoeg aan de reacties.

Maar het batterijverhaal is erg kleinzielig, wat laat je jezelf dan toch kennen zeg. Wat zal zo iemand toch raar door het leven wandelen…

Groet,

Nico.

Pieter-Paul,

Da’s een hele goeie. Ben je jurist? :~

Zijn er ook elektrische stoelen op batterijen???

Dat zal best, maar ik vermoed dat het wel heeeeeeeeeeeeeeeeel lang duurt voordat daarmee het gewenste doel bereikt wordt.

Heb de betrokken persoon aan de telefoon gehad en hem het probleem voorgelegd met de eventuele concequenties m.b.t. “de rest van zijn leven”…
Toch wel tot mijn verbazing, omdat zijn reactie dat niet deed vermoeden, heeft hij het geld teruggestort.
Dus in het vervolg, als iemand een horloge retour stuurt, ga ik eerst de batterij controleren.

Iedereen bedankt voor zijn reactie en ik hoop dit soort kwesties niet te vaak te posten.

Compliment voor het feit dat je het ondanks het kleine bedrag, het er niet bij hebt laten zitten (tu)