Wie heeft ervaring met het vervangen van een batterij van een t-touch.
Ik krijg verschillende verhalen bij juweliers/dealers.
Waar ze het over eens zijn is dat je je t-touch door een AD of door de swatch group moet laten servicen om 1jr garantie op waterdichtheid te krijgen/houden
Volgens de ene kost het vervangen incl waterdicht maken zo’n 50 euro
Een ander meld dat men bij de swatchgroup het horloge nakijkt en vervangt wat men vind dat vervangen moet worden waarbij de rekening meestal oploopt tot boven de 100 euro.
Wie heeft ervaring met het opsturen van zijn t-touch?
Ik heb “laatst” de batterij van mijn T-Touch Expert laten vervangen. Kosten waren €7,50 en ook weer waterdicht. Enige wat de juwelier wel van te voren aangaf is dat ze de T-Touch voor me niet opnieuw in gingen stellen. Met een normaal uurwerk doen ze dat wel, maar de T-Touch had hen toch net wat te veel opties en mogelijkheden. Maar goed, dat is thuis even een paar minuten instellen en je kan er weer jaren tegenaan.
Hallo, mijn T-touch heeft het 7 jaar vol gehouden met 1 batterij. De juwelier (Stift - Leerdam) heeft hem toen gratis vervangen. Alleen ging toen na een half jaar de electronica kapot waardoor de functies niet meer werkten. Kan gebeuren. Het horloge is toen opgestuurd en het complete binnenwerk is toen vervangen door de nieuwste generatie. Dat kostte mij toen €105. Hij is toen ook opgestuurd en 2 maanden weg geweest (!!).
De batterij is vervangen dat is idd een peuleschil maar nu wijzen de wijzers niet meer naar de functie die je hebt geselecteerd.
Horloge moet ge-reset worden
to be continued
7.50 is een nette prijs maar dat zijn alleen de kosten van batterij geweest.
Ik kan me niet voorstellen dat ze voor dat geld de pakkingen vervangen hebben. Waarschijnlijk heb je ook geen garantie op de waterdichtheid.