Spanning
Hoeihoei!
Whaha geweldig! Gelijk ook een U boat
Ja, maar nu wordt uit je verhaal nog steeds niet duidelijk of die ene batterij die in de twee horloges de secondenwijzer laat schokken, ook in die “Seiko die het wel doet” niet werkt.
Als dat zo is heb je onomstotelijk bewezen dat de batterij rot is. Als die batterij het in de tweede Seiko wel goed doet, heb je bewezen twee uurwerkproblemen te hebben. Ikzelf vind het minder waarschijnlijk dat twee uurwerken exact hetzelfde symptoom ontwikkelen als de gemene deler de batterij is, maar ik kan dat mis hebben. Meten is weten.
Je zou ook gewoon een set nieuwe batterijen van Maxell, Renata of Duracell scoren. Die hebben een uitstekende reputatie. Ik begrijp niet waarom je een budget-batterij zou willen kopen, eerlijk gezegd. Ik ken het merk T&R niet, ik kom het nergens tegen, dus ik heb het vermoeden dat het de batterij kan zijn, zo zonder bewijs.
Thnx het was even goed kijken want de pucher was erg klein hahaha.
grappig hoe het verschil in reacties is bij de suggestie.
Are u sure?
Huh?!
Dat zijn lekbakken joh.
@Twan1984
Trouwens van het merk T&R heb ik nog nooit gehoord.
Die zijn waarschijnlijk op de boot al leeg
Maxell, Sony en Energizer kan ik aanbevelen.
Zijn iets duurder maar dan heb je ook wat
En kijk uit voor online neppers!
In de horlogewinkel of de betere vakhandel kopen dus.
Zou men echt een batterijtje van dergelijke prijsklasse namaken? Vroeg het mij al af, maar nooit zekerheid gehad.
Ik heb wel neppers in handen gehad.
Worden heel goedkoop gemaakt van zeer slecht materiaal.
Maar ze worden wel verkocht voor de volle DURACELL mep.
Zonder het origineel ernaast is het voor de leek nauwelijks te zien.
Ha ok, ik gebruik Sony, komt in verschillende soorten verpakkingen naar gelang waar je ze besteld.
Ik ga ze ook eens naast elkaar leggen om te kijken of ik afwijkingen kan vinden.
Advies is om te kopen bij bekende webshops.
De rotatie is daar ook hoog.
Die hebben ( pin me er niet op vast ) altijd the real deal.
Bedankt voor jullie adviezen en zal wel een batterij aanschaffen van een gerenommeerd merk.
Die staan toch bekend als de grootste Zwitserse misser?
Reputatie als lekbakken.
Ja helaas wel.
Liever sony en maxell.
Grappig. ik lees er goede dingen over. Eerlijk gezegd heb ik in m’n hele leven alleen nog maar duracell en maxell gebruikt, en nu een originele Seiko batterij (wat dat ook voor OEM moge zijn), maar ik wilde er wat Zwitsers bij noemen.
Zo zie je maar weer dat alles op internet zichzelf vroeg of laat tegen spreekt.
De meeste bekende horloge batterijen zijn meestal wel goed, De slechtere batterijen kom je tegen in een blister bij de goedkopere winkels, zoals Aldi, Action, bouwmarkten. Je kan eens informeren bij Holland Star Import. Hij staat op de Rikketik en heeft ook Maxwell batterijen in zijn programma. Zal je de kop niet kosten. Er zijn echter meerdere oorzaken waarom een quartz horloge niet loopt. Het ene horloge krijgt vanuit de fabriek olie, maar er zijn er ook die geen olie krijgen. Zeker de horloge met plastic onderdelen.
Da’s apart.
De meeste horlogemakers (en veel gerenommeerde horlogemerken) gebruiken alleen maar Renata, vanwege de lange levensduur en betrouwbaarheid.
Maar zelfs een Renata gaat lekken als een lege batterij in het horloge blijft zitten.
De chemicaliën van een uitgeputte alkaline batterij worden zuur genoeg om metaal op te lossen en zullen uiteindelijk altijd voor lekkage gaan zorgen. Ongeacht het merk.
Disclaimer: Ik ben op geen enkele wijze aan het merk Renata verbonden…
Hey Lowieke,
Misschien dat men de Rayovac en Renata door mekaar halen?
Het is die Rayovac dat te mijden is hé, dat hebben we nog al eens horen vertellen.