Batterij te zwak?

Goedenavond,

Ik heb een vraagje ik heb een oude Seiko en Candino horloge liggen deze werken beide niet.

Nu heb ik nieuwe 389 batterijen besteld van het merk T&R , maar na het plaatsen zie ik de wijzer tikjes geven om de seconde maar hij gaat niet rond.

Dit is zowel bij de Seiko als bij de Candino.

Kan het zijn dat de batterij te zwak is ook al is hij nieuw?

Nee, de olie zal plakkerig geworden zijn waardoor hij niet goed loopt. Dan zal het horloge geserviced moeten worden. Warm de horloges eens op, doe ze in de oven op 40 graden en kijk of ze dan gaan lopen.

5 likes

Ik ken anders nog wel een ander plekje als je geen oven hebt.

9 likes

:joy:

37 graden is nét te weinig. Maar als je verkouden bent, heb je dus een goede kans.

8 likes

Nu heb ik nog een zelfde Seiko liggen waarvan de kast is beschadigd maar het uurwerk doet het wel.

Nu wil ik het uurwerk overzetten maar ik krijg de kroon niet los.

Ik krijg geen drukker of schroefje gevonden die hem los zou moeten laten komen.

Kent iemand dit uurwerk en hoe ik hem los krijg?

1 like

Wil je alsjeblieft stoppen met dit soort grapjes?
Ik visualiseer steeds van die rare tekeningen als jij dit soort dingen roept :sweat_smile:

1 like

Ik ben niet begonnen he! Het is die vlegel @RobinH :wink:

3 likes

Gewoon doorgaan, ik roep net tegen m’n partner dat ze even naar boven moet komen omdat ik een uurwerk heb wat tegenstribbelt. :grin:

Maar serieus, TS, dezelfde batterij doet het met een ander uurwerk wel, begreep ik dat goed?

1 like

Excuus idd. Zal gewoon door gaan.
Ben nu ff druk de strip voor morgen aan het in schilderen. Druk druk.

1 like

Nee als ik de batterij in de Seiko stop schokt de seconde wijzer steeds maar hij gaat niet rond.
Als ik hem in de Candino stop die ik ook heb liggen doet hij het zelfde als bij de Seiko.

Die Seiko die het wel doet had ik gewoon nog liggen.

Mea culpa!

1 like

Dat gaat toch niet over horloges icm koorts neem ik aan? :scream:

1 like

Voor straf zometeen een tekening!

Nee de wekelijkse strip.
Maaaaaar… ben nu klaar :wink:

2 likes

26 likes

:joy:

Man man man
Maar subtiel in beeld gebracht :smile:

1 like

Heb geen likies meer. :+1:
Graag gedaan.
Bedoelde je zoiets @GiveMeYourDough ?

1 like

:joy::joy::joy::ok_hand::ok_hand:

Man man man :+1::+1:

1 like

:point_up:️:joy::joy::joy::joy:

Misschien even terug naar de basis, maar zou je de batterij kunnen doormeten met een multimeter of deze wel naar specificaties een voltage/stroom levert?
Dat een batterij nieuw uit de verpakking komt is voor mij nog geen 100% garantie dat deze het ook doet.

1 like