Batterij vervangen Audemars Piguet Royal Oak Quartz

Korte vraag aan de passionisten hier. Mijn vrouw heeft een royal oak quartz 33mm 67651ST.ZZ.1261ST.01

De batterij is al even leeg, maar we kunnen geen fatsoenlijke juwelier vinden die een nieuwe batterij wil plaatsen. We hebben al begrepen dat het uurwerk eruit moet om de batterij te verwisselen, maar ik lees hier toch wel eerder topics van mensen die het wel hebben gedaan. Maar kom er niet achter door wie.

Hebben jullie misschien tips of is er een horlogemaker die ervaring en beschikbaarheid heeft op het forum?

Tips en contact wordt zeer gewaardeerd.

2 likes

Heb dit letterlijk 1x eerder gedaan, pakweg 2008, bij Klemann (Haarlem) in dienst toen. Vol gouden dameshorloge was het.

Verder kom ik niet qua AP. Maar ik heb gekke dingen langs zien komen qua batterijwissels…!

Er is verder geen speciaal gereedschap voor nodig. Maar ik zou hem inderdaad niet naar Batterijen Paultje op de markt brengen. :wink:

2 likes

Ik heb geen verstand van Royal Oaks perse, maar als er bij de batterij wissel het uurwerk moet worden verwijderd is dat toch een serieuze design fout.

Ik vond wel deze video:

Check deze video: royal oak quartz 33mm 67651ST.ZZ.1261ST.01 battery change

2 likes

Is het zeker niet, dit is een monokast waarbij de bezel met het glas eraf gaat en dan het complete uurwerk eruit.

Heb dit wel vaker gedaan maar is geen klusje waar de klant even op kan wachten en zit voor de meeste van jullie niet om de hoek!

11 likes

Vind je dit niet spannend i.v.m. lekken vd batterij, of moet hij dan echt jaren leeg zijn…

Dat verklaart een hoop dan inderdaad;)!

Ik weet niet in welke regio je woont, maar als je eens informeert bij bijv Gassan, Schaap en Citroen of AVW of iets? Die hebben, lijkt mij, hier wel vaak de expertise voor?

Dank voor de reacties dusver, enorm gewaardeerd!

De genoemde juweliers heb ik al benaderd maar zij doen het niet zelf ivm garantie, maar sturen het horloge op naar de fabriek.

Dat zou mijn uiteindelijke keuze worden als ik niet een gekwalificeerd iemand kan vinden via HF. Ik hou nog even de hoop erin

Opsturen naar Andreas Kunke?
Effe op hun site vraag stellen een label aanvragen wordt top geregeld.

1 like

@Tempusuurwerktechniek is ook goed met AP. Ik zou zeggen dat ze dit ook wel kunnen.

2 likes

Tenzij Mikropakket een mogelijkheid is lijkt het me niet dat je deze even opstuurt. En bij dit soort prijzen is een paar kilometer wel gerechtvaardigd.

Twee keer heen en weer naar André @Horloge24 en problem solved :white_check_mark:

2 likes

:point_up_2:

1 like

2x rijden is niet nodig maar ergens iets ondernemen en na een dik uur terugkomen is al voldoende. Kan de waterdichtheid wel voor en na de wissel testen maar geen pakkingen vervangen omdat AP die niet uitlevert.

9 likes

Kijk, gefikste AP en een leuke wandeling door Tilligte, leuker wordt het niet :+1:t2:

1 like

Of even de grens over hoppen en voor een appel en een ei bier en shampoo scoren, twee vliegen in één klap :laughing:

3 likes

Dank allemaal, ik heb André even een PM gestuurd.

2 likes

IMG_2578

1 like