Batterij vervangen of ander probleem?

Heb al een hele tijd onderstaand horloge in de kast liggen dus ik dacht ik zal hem eens aandoen.
Echter waar normaal de onderste subdial als seconde wijzer tikt stopt deze.
Wanneer ik de chronograaf functie gebruik draait hij wel. Hij springt echter niet terug op nul.
Het instellen terug op nul verloopt ook niet soepel. Lijkt alsof de hij niet reageert.
Wanneer ik dan de chronograaf functie gebruik gaat hij vrolijk weer rond.
Stop ik deze dan tikt hij 3 tellen en stopt hij weer.
Snap er niks meer van. Is dit gewoon kwestie van batterij vervagen of is er toch iets anders?
Hij houdt verder wel gewoon de tijd.

1 like

Ik zou idd eerst een nieuwe batterij proberen.
Meerdere functies trekt ie niet meer als de batterij aan vervanging toe is.
Mocht dar niet het geval zijn kan er altijd een ander uurwerk in gezet worden.

2 likes

Chronograaf-functies zijn de eerste om problemen te geven bij een te lage batterijspanning. 99% zeker - vers batterijtje = opgelost.

2 likes

Vandaag even langs geweest voor batterijwissel.
Kreeg echter te horen dat de batterij niet het probleem zou zijn :man_shrugging:t2:
Batterijspanning zou nog goed zijn…

Wanneer ik chrono gebruik draait de onderste subdial gewoon.
In de tijdfunctie tikt de onderste subdial niet als secondewijzer. Tikt dan 2 a 3x en stopt.
Horloge houdt wel goed de tijd aan.
Ook het resetten van de onderste subdial op de 12 positie verloopt niet lekker. Werkt niet goed ene keer lukt het we andere keer niet.

Ik hoop wel dat ze er een nieuwe batterij in hebben gezet om het te testen voor de zekerheid?
Maar zulke problemen in de chronograaf duiden meer op droge olie in het uurwerk dat geeft vaker zulke vreemde klachten.

Geen idee of ze dat gedaan hebben. Horloge ging naar achter. Misschien gewoon handig om hem even na te laten kijken