Heb recentelijk een Laureat horloge verkregen maar de batterij moet vervangen.
Probleem is dat de oude batterij er niet meer inzit ;enerzijds een geluk (lekvrij)
anderzijds een probleem want het gegraveerde referentie nummer is WO 316
en ik kan dit niet in de omzettingstabellen terug vinden .Binnenwerk is van de ROKA watch co .Ook al een illustere onbekende voor mij. Hulp welkom. Met dank.
Het zal geen exotische batterij zijn neem ik aan…dus gewoon zo’n kruidvat all in one mini batterij blad halen en kijken welke past. En ja, het is natuurlijk niet DE manier, maar zo kom je er het snelst achter wat er in past.
Tenminste, zo zou ik het doen
Foto van het uurwerk mischien dat iemand er dan wat zinnigs over kan zeggen.
Meten van de diameter van de batterij ruimte is ook een manier.
@MartijnVDiameter lastig te meten door ontwerp binnenwerk met schuine rand waar de batterij zich in kan nestelen. Ik lees dus een meting tussen minimaal 9mm
en maximaal 10 mm. Maar of dat accuraat genoeg is mag U me vertellen. Is de hoogte van de cell van belang ?
Ja de hoogte is van belang, te dik past niet te dun maakt geen goed contact.
Hoogte is idd van belang. Maar er zijn tabellen met maten te vinden (Google) die je in ieder geval een idee zullen geven.
Oef, een kwarts gestuurd balans uurwerk. Dikke kans dat je een extreem zeldzaam uurwerk hebt. Ik kan hem zogauw niet zien op de site van www.crazywatches.pl en hij heeft heel exotisch spul. Je kan hem mailen voor meer info misschien.
Het idee om zo’n blad met heel veel maten te halen von de Kruidvat o.i.d. lijkt me het handigste.
Eerst dank voor de gedane moeite. Zal je raad zeker opvolgen .Jouw klanten (wat ik al langer was trouwens)hebben wat aan U.
Hier staat e.e.a. over het uurwerk. Timex heeft deze ook. Volgens mij 389/390 batterij. Ik heb dit uurwerk ook ooit gehad, maar kan m niet meer vinden. Maar kan het ook mis hebben met batterij
@Langelambal ben op aanraden van @martijnV te rade gegaan bij een Poolse
mijnheer die de crazywatchessite beheert (prachtige site trouwens -met een ton aan info over led kwarts etc.)Deze heer gaf als suggestie een 1,5v nr.386 of 387.
Wou dit toch even laten weten daar U zo vriendelijk was even mee te zoeken.
Wordt vervolgd.
Mooi dat je meer te weten bent gekomen. Succes!
Nou maak je het moeilijk. Raak in de war. Want een 1,5v of een 3v is wel een groot verschil. Laten we (zonder uw bijdrage te minimaliseren) uitgaan van de volgende werkwijze de reeds eerder aangehaalde (en bestelde)1,5v knoopcell ga ik uittesten en de resultaten melden. Ik vind drie volt hoog en wil geen risico lopen de circuits te verbranden (uurwerk is te speciaal om risico te lopen).Ik laat wat weten.
Er hoort hier GEEN 3 volt batterij in…
V386 1,55 volt (Varta)
Soms na plaatsen nieuwe batterij even schudden zodat balanswiel in beweging komt en vervolgens doorloopt door stroom
Zullen we zeggen tweemaal bedankt voor de twee correcties?
Aan allen dank (@MartijnV in bijzonder) . De queeste naar een geschikte batterij is dus naar tevredenheid opgelost met een Murata SR43W 1,55V Zilver - oxide en een zachte tik op de poep .
Was mijn gok ook geweest SR43. Anders SR44 als er ruimte boven over was
Ruimte zat in feite. Want er is nog plaats voor een veer om de batterij op zijn plaats te drukken. Was ergens op foto te zien .
Probeer dan ook eens een sr44?