Batterijwissel Bulova Precisionist 96B182 (snap back)

Meer dan drie jaar geleden heb ik de Bulova Precionist 96B182 gekocht. Enige dagen geleden is het horloge gestopt en is waarschijnlijk de batterij leeg. Batterijen vervangen is niet moeilijk en doe ik normaliter zelf.

Echter, dit horloge heeft een zogenaamde ‘snap back’ achterkant en ik kan met de beste moeite geen ‘lipje’ of een ‘kuiltje’ vinden waar ik iets tussen kan zetten om de achterkant los te wippen.

Als het echt moet dan krijg ik de ‘snap back’ er wel vanaf, maar ben bang dat de achterkant (kast) enstig beschadigd wordt door het wrikken, uitglijden van mijn tooltjes langs de ‘snap back’. Daar zit ik niet echt op te wachten.

Ik kan het horloge naar de plaatselijke juwelier brengen, maar deze loopt natuurlijk tegen hetzelfde probleem aan met als gevolg dat niet ik, maar de juwelier de beschadigingen aanbrengt…

Dus, wie-o-wie heeft een tip/truck hoe ik deze ‘snap back’ van mijn Bulova open kan krijgen, zonder beschadigingen? Ik ben toch niet de enige die hiermee te maken heeft gehad?

De foto’s van het horloge in kwestie:

Ik gebruik deze - ook om duikbezels mee te verwijderen, en om banden in te korten. Pic van Cousins, ben te lui om even naar beneden te lopen. :wink:

Eenmaal goed het horloge geplaatst, kan het eigenlijk niet fout gaan. Dit is een duur Zwitsers ding, er zijn Chinese alternatieven. Resp. pakweg 300 en 70 euro.

Als jij de batterij meeneemt, zet ik 'm er kostenloos voor je in. :+1: Anders voor 1 a 2 euro.

1 like

De optie van @PeterLC is natuurlijk super goed, wat soms ook helpt is het heel goed afplakken van de kast met tape, dat je kastmes over de tape richting je vinger glijdt, in plaats van over het metaal van het achterdeksel.

image