Gisteren kreeg ik na lang wachten mijn batterijtjes binnen.
Dus ik schroef heel blij de achterkant van Mijn Victorinox Inox open en wissel de batterij, maar wat schetst mijn verbazing…hij loopt niet.
Een oersterk horloge die het ineens begeeft, dat is raar.
Maar ik had nog Frederique Constant met een lege batterij dus dan daar maar een nieuw batterijtje indoen en die liep meteen🥳
Maar ojeee nu heb ik alle batterijen door wlkaar heen gegooid en welke is nou leeg en welke is nou vol?? Dat test ik wel even in de FC dacht ik, nou niet dus want die liep ook ineens niet meer.
Nou blijkt dus dat ik een spiraal heb geraakt waar ik beter met me vingertjes vanaf had moeten blijven, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al😅
Kan ik deze hier ter reparatie aanbieden of weten jullie waar ik terecht zou kunnen?
Hierbij 2 fotos van de de duidelijke slachtpartij.
Hartstikke bedankt voor het meedenken alvast.
Toevallig heb ik vorig jaar ook m’n Victorinox Inox op dezelfde manier beschadigd. Dit is een vrij standaard binnenwerk om te vervangen, heeft me zo’n € 90 gekost. Volgens mij kan je hiermee bij vrijwel elke juwelier terecht.
Bedankt voor je reactie, ik zal morgen is even binnenlopen bij de plaatselijke juwelier.
90,-
Wow dat is veel uurwerk kost bijna niks.
Ga naar een horlogemaker en je bent veel goedkoper uit.
Waar woon je?
Gr,
Ja goedkoop is anders
Ik ben woonachtig in Rotterdam.
Vind het ook niet erg om er een stukje voor te rijden.
Nee dat is te ver ik woon te ver uit de buurt.
Maar mss iemand anders die wel in de buurt woont.
Gr,
Uurwerk inkopen, wijzers loshalen, plaat loshalen, zelfde verhaal visa versa, batterij erin.
Evt nog even waterdicht testen, pand moet betaald, personeel is ook niet gratis.
Klopt daarom rechtstreeks naar een horlogemaker scheelt je de helft.
Is het niet zo dat bij (sommige) uurwerken even sluiting/contact gemaakt moet worden op de + van de batterij en een specifiek punt op het uurwerk en dat het dan pas sluiting maakt en gaat lopen?
Gewoon een horlogemaker de batterij laten vervangen. Ik zie zo vaak horloges langes komen waar vette vingers all over het uurwerk zitten, pakkingen niet gereinigd zijn, spoel beschadigd door uitschieten bij het loshalen oude batterij, Troep van de dekselrand op uurwerk doordat ze niet eerst de rand reinigen het openmaken van de achterdeksel.
Zoek een horlogemaker op de kaart die hier vaak wordt gerefereerd op het forum.
Nieuw uurwerk kost rechtstreeks bij zo een horlogemaker denk ik tussen de 35 en 45 euro inclusief een verse batterij en schoongemaakte pakkingen of evt. vervangen achterdeksel pakking.
Ik moet je gewoon gelijk geven, goedkoop=duurkoop en geen verstand=onverstandig. Ik heb mijn lesje meteen geleerd en hou me vette vingertjes voortaan thuis!
Ondertussen zijn beide horloges vakkundig gerepareerd door @PeterLC.
Tevens heb ik gelijk geleerd wat de beste manier is om je batterij te vervangen, naar Peter brengen. Nogmaals bedankt!
Heel graag gedaan! De batterij “plus”-lipjes bleken bij het vervangen verbogen te zijn, terugbuigen bleek voldoende om de werkjes weer aan de praat te krijgen. Beiden ook weer netjes waterdicht. Leuke FC Healey!
Een juwelier is een dozenschuiver met sieraden.
Ga daar NIET naartoe. Zoek iemand die zijn vak kent.
Is al gepiept Bernard.
Het was meer een waarschuwing in het algemeen
@Jeffrey1984, dit is correct. Het staat in die gevallen waar het zó is, altijd in de handleiding vermeld.