Battle of 3 pilot watches! IWC Big Pilot vs Zenith Heritage pilot vs breguet type XXI

Net een stukje gelezen over de nieuwe Zenith Heritage pilot extra special chronograph, ben ik zeer te spreken over dit horloge. Ik ben erg benieuwd hoe jullie er over denken.

Prachtig zenith el primero uurwerk, niet te groot 45mm. Onion shape kroon. In brons (maar ook in staal). Faux vintage arabic numerals,

IWC big pilot en Breguet Type XXI staan beide op mijn wishlist. Tot nu toe had de Breguet een beetje overhand. Maar nu… weet ik het niet meer zeker.

Wat zijn jullie mening? Wie wint er van de drie in de genre pilot watch en waarom?

http://www.ablogtowatch.com/zenith-heritage-pilot-extra-special-chronograph-watch/Opgemaakte tekst

Op zich mooi, maar ik vind hem hem beetje doorslaan op de vintage look. Wordt bijna een beetje te gemaakt zo.
Maar dat is mijn gevoel obv alleen deze render, misschien dat dat in het echt minder is.

3 likes

Goedemorgen,
Ik ben ook niet zo gecharmeerd van deze uitvoering.
Is toch niet de klasse van de andere twee.
Wat ik we heel mooi vindt.
Is uit dezelfde heritage lijn.
Revival chronometro tip cp-2. Oef wel een beetje lange naam, maar past in het rijtje.

Grtn Leen.

2 likes

Deze graag:

2 likes

Ik zie na al die jaren nog steeds niet helemaal de geweldige charme van een fliegerachtig model.:wink:
Maar als het dan echt moet; waarom niet zoiets?

1 like

Ben het met je eens. Dat vintage look is wel beetje doorgeslagen. Daarom ben ik benieuwd naar de stalen versie.

1 like

In het algemeen ben ik wel van Zenith gecharmeerd …
Zelf deze twee Zenth “Pilots” al tijdje in het oog …
Totaal verschillend natuurlijk
De Pilot is een boutique special met prachtige bluawe plat
De Rainbow is een herintepretatie obv een Stratos kast
Als de 3 en 9 waren weggelaten zou het heel makkelijk zijn
Afgekapte cijfers blijf ik moeilijk vinden maar met de “2” en “10” zou ik kunnen leven :wink:

Als ik echter zou moeten kiezen tussen de Breguet, IWC en de Pilot El Primero Chrono dan toch de Breguet
Mede omdat de nieuwe IWC Pilot ook wat delen van de uurmarketingen mist en de Zenith n brons niet mooi vind

2 likes

Nummer 1;

Nummer 2;

Nummer 3;

Waarom;
1; orgineel
2; erg mooi
3; twijfel

3 likes

Wel mooi maar iets te sjiek voor een toolwatch

Maar zoals hij er op het plaatje hierboven van @Victor70 eruit ziet vind ik hem wel weer heel gaaf. Desalniettemin zou hij in mijn voorkeur nog steeds op de derde plek in dit rijtje komen, achter de IWC en de Breguet.

Als men spreekt van een ‘battle of pilot watches’ is er voor mij maar 1 winnaar … de good old Navitimer.
Maar veronderstel dat je dat nu net niet wou horen natuurlijk :wink:

Van jouw shortlist zou ik opteren voor de Breguet Type XXI … als ik er eentje gratis mocht uitkiezen ;-):stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Ik zou 100% voor de Breguet gaan.
Vraagje: wat kost die nou? En kan je zulks ook “grijs” vinden?

Ik hou allen mijn hart vast als ie voor een onderhoud weg moet. Een reguliere horlogemaker kan wellicht nooit aan onderdelen geraken?

Helemaal eens met je lijstje. Een Big Pilot is toch DE Fliegeruhr in mijn beleving, en heeft een hoog herkenningsgehalte bij de incrowd. Een clean en origineel ontwerp. De Brequet is in mijn beleving geen pure Fliegeruhr met de tricompax lay-out en duikring, beetje te druk. Ook heb ik gehoord dat het uurwerk soms problemen geeft, iets waar je bij Brequet niet op zit te wachten. De Zenith vind ik wel een pure Flieger om te zien, maar ik vind het font van de cijfers en de vorm van de wijzers niet mooi, evenals de ruwe kastvorm. Het is persoonlijk natuurlijk maar voor mij zou het de IWC worden.

2 likes

Geheel eens, met slechts een “maar”;:wink:

:white_check_mark:

4 likes

Ja klopt, maar die staan niet in het lijstje van TS…

Excuus, ik sloeg weer door…

1 like

Ik stond ze toevallig gisteren nog te bewonderen in de vitrine. Ik vind ze niet ‘doorgeslagen vintage’: ze zijn alleen geïnspireerd op het pilotenhorloge uit de jaren '20 ipv jaren '40 (wat je vaker ziet). Wel vind ik het vrij dooi dat er ‘extra special’ op de wijzerplaat staat…maar daar hebben de chrono uitvoeringen dan weer geen last van.

1 like

de navitimer is meer horloge voor de navigator :stuck_out_tongue:
absoluut een klassieker maar niet mijn smaak. Te druk voor mij. Om dezelfde reden heb ik mijn citizen black hawk geflipperd.

1 like

De prijzen zijn niet verkeerd.

Klopt. Ben op Gran Canaria, en die hele eilandengroep is een soort btw-vrije vrijhandelszone of zo. Daarnaast heb ik op 200m van het hotel winkels met Patek Philippe, JLC, VC, Rolex, Omega…elk horloge waar ik de afgelopen jaren over heb zitten kwijlen. Dit zou wel eens een dure vakantie kunnen worden…

3 likes