Battle of the Bauhaus Brothers: een poll voor iedereen!

Dames en heren,

dit forum is er eentje van veel meningen en, nee, het is niet belangrijk wat anderen denken, je eigen mening telt. I know. Anders had ik wel een sub rond de pols. Daar is (bijna) iedereen blij mee.
Maar nee, ik weet het écht niet meer. Ik kan écht niet kiezen. Heb ze allebei om de pols gehad en ik vind ze even tof. Dus, voor de lol, wou ik 'ns polsen (ha!) wat jullie vinden. Welk bauhausspeeltje draagt jullie voorkeur weg: de Max Bill 38 of de Tangente 35?

Cast your votes!

• Der Alte: Junghans Max Bill 38
  • Der Junge: Nomos Tangente 35

0 stemmers

8 likes

Ik zou toch een voor een Sub gaan :wink::+1:

5 likes

Ik mis een moderne Invicta en het rijtje. Zou gaan voor een 23913.

2 likes

Nomos 200%

Sub 100 procent

Ik zou ook de nomos doen. Ik vind de dial net wat spannender met deze opmaak. Daarnaast lijkt me de afleesbaarheid stukken beter door de donkere wijzers. (Tja, ik merk dat ik ouder word, en op dit soort zaken ga letten)

None of the above.
Bauhaus is niet mijn smaak.

1 like

48 vs 52 voorlopig. Thanks guys. :smile:

Bauhaus moet zo strak als een babybips zijn. De Max Bill heeft, hoe fraai ook, toch wel wat weg van een August Sauter :smiley:. De Nomos voor mij.

De Max Bill. Prachtig horloge, maar dan wel in het zwart.

1 like

De MaxBill, al heb ik die van mij wel uiteindelijk weggedaan … vind Bauhaus toch wat saai …

4 likes

Ik vind de keuze zo al moeilijk genoeg, thanks :slight_smile:

4 likes

Voor mij de Junghans vanwege de centrale secondewijzer en de datum. Ik houd niet van een subseconde en vind datum belangrijk.

De Junghans was een creatie van Max Bill, die ook als beeldend kunstenaar geweldig werk heeft afgeleverd (zijn oneindige figuren en zuilen bijvoorbeeld). Daar zou mijn voorkeur naar uit gaan.

(Onzin verwijderd)

Ik vind de subseconde boven het datumvenster erg druk overkomen bij de Nomos. Daarmee verdwijnt voor mij ook een deel van minimalistische karakter.

Ik heb op de Junghans gestemd, maar ik begrijp je dilemma: allebei erg mooi. Doorslaggevend voor mijn stem was het gegeven dat ik de lugs van Nomos iets minder mooi vind.

De nomos, al is deze wel een stukje duurder dan de max bill. De 35mm heeft geen datumaanduiding toch?

1 like

Ja heb de afbeelding te snel gekozen. Zonder datum idd…

1 like

Nomos, maar dan wel de orion!

5 likes