dit forum is er eentje van veel meningen en, nee, het is niet belangrijk wat anderen denken, je eigen mening telt. I know. Anders had ik wel een sub rond de pols. Daar is (bijna) iedereen blij mee.
Maar nee, ik weet het écht niet meer. Ik kan écht niet kiezen. Heb ze allebei om de pols gehad en ik vind ze even tof. Dus, voor de lol, wou ik 'ns polsen (ha!) wat jullie vinden. Welk bauhausspeeltje draagt jullie voorkeur weg: de Max Bill 38 of de Tangente 35?
Ik zou ook de nomos doen. Ik vind de dial net wat spannender met deze opmaak. Daarnaast lijkt me de afleesbaarheid stukken beter door de donkere wijzers. (Tja, ik merk dat ik ouder word, en op dit soort zaken ga letten)
De Junghans was een creatie van Max Bill, die ook als beeldend kunstenaar geweldig werk heeft afgeleverd (zijn oneindige figuren en zuilen bijvoorbeeld). Daar zou mijn voorkeur naar uit gaan.
Ik heb op de Junghans gestemd, maar ik begrijp je dilemma: allebei erg mooi. Doorslaggevend voor mijn stem was het gegeven dat ik de lugs van Nomos iets minder mooi vind.