Ik heb 4 duikers (SKX, vintage Tuna, Doxa, Submariner), waarvan de SKX sowieso blijft (want kado; draag m zelden) en de Sub mijn ‘standaard’ vrijetijdshorloge is.
De Tuna en Doxa zijn de vakantiehorloges zeg maar. Ik twijfel om er 1 weg te doen.
De Tuna heb ik al relatief lang (2016) en is een JDM model uit 1985. Echt n gave Seiko duiker (heb er veeeeeel gehad…).
De Doxa 1200T Searambler heb ik sinds dit jaar (m’n 4e 1200T) en is gewoon gaaf model.
Als jij moest kiezen, welke blijft dan? Ook in relatie tot de rest van de collectie.
Ik zou beide wegdoen. Je hebt drie ongelooflijke horloges in de Explorer, GS en een Sub. Voor mij zouden de Doxa en de Tuna het vervolgens nooit winnen van de SKX. Mocht ik een van de grote drie niet dragen, dan zou ik dus altijd voor de SKX gaan en de Tuna en Doxa links laten liggen.
Doxa is nou eenmaal een vreemde eend in de bijt.
Maar wel een “eend” die wat bij je losmaakt.
Je hebt er niet voor niets steeds weer een teruggekocht.
Gewoon houden deze.
Wat vind je van de optie om de Doxa, Tuna en de zwarte Explorer weg te doen, en een witte Explorer toe te voegen? Drie toppers in zwart, blauw en wit en de SKX als leuk horloge ernaast
Ik heb de liefde voor de tuna nooit begrepen. Wel als duikhorloge, want ik kan me de goed voorstellen dat de specificaties en de afleesbaarheid bijna ongeëvenaard zijn, maar de vormgeving laat me ijskoud.
Dat gezegd hebbende vind ik de Doxa ook meer ‘cult’ dan een schoonheid, maar daarvan zie ik de charme dan weer wel.
Dank allen voor de input!
Ik lees toch vaak optie 4: beide weg. Less is more, zoiets.
Sub als daily-duiker, SKX voor ruiger werk/vakantie.
Ik ga er over nadenken.