Battle of the Divers...

Na aanschaf van de GS ben ik de samenstelling van de collectie -zoals altijd- aan het heroverwegen. Ik wil eigenlijk niet teveel hebben…

Foto van de collectie:

Ik heb 4 duikers (SKX, vintage Tuna, Doxa, Submariner), waarvan de SKX sowieso blijft (want kado; draag m zelden) en de Sub mijn ‘standaard’ vrijetijdshorloge is.

De Tuna en Doxa zijn de vakantiehorloges zeg maar. Ik twijfel om er 1 weg te doen.
De Tuna heb ik al relatief lang (2016) en is een JDM model uit 1985. Echt n gave Seiko duiker (heb er veeeeeel gehad…).
De Doxa 1200T Searambler heb ik sinds dit jaar (m’n 4e 1200T) en is gewoon gaaf model.

Als jij moest kiezen, welke blijft dan? Ook in relatie tot de rest van de collectie.

Wrist shots:

• Doxa Sub 1200T Searambler
  • Seiko PYF028 (Tuna)
  • Beide!

0 stemmers

Dank voor de input!

3 likes

de seiko mag blijven wat mij betreft, want ja die doxa wil ik wel graag hebben haha!

1 like

Doxa houden
Seiko verkopen
Rolex kopen (je moet immers het gat opvullen in je box) :stuck_out_tongue:

1 like

Doxa houden want witte wijzerplaat.
Tuna doet bij mij niks. Ik vind het een gedrocht. :man_shrugging:
Zinloze opmerking weer die laatste, sorry!

1 like

2x Rolex is genoeg voor me… 10 verschillende gehad, deze blijven voorlopig.
Heb nog wel een Casio om de lege plek te vullen :sunglasses:

Ik mis de optie: geen.

Want waarom de F zou je ook, kijk wat je hebt :joy:

1 like

Haha kan ook nog… iets te drastisch voor nu

1 like

Ik zou de doxa verkopen. De Seiko misschien houden voor wat kluswerk of iets dergelijks? En anders die er ook uit.

Misschien een mooie (gouden) dresswatch aan de collectie toevoegen?

1 like

Ik zou beide wegdoen. Je hebt drie ongelooflijke horloges in de Explorer, GS en een Sub. Voor mij zouden de Doxa en de Tuna het vervolgens nooit winnen van de SKX. Mocht ik een van de grote drie niet dragen, dan zou ik dus altijd voor de SKX gaan en de Tuna en Doxa links laten liggen.

4 likes

Doxa is nou eenmaal een vreemde eend in de bijt. :wink:
Maar wel een “eend” die wat bij je losmaakt.
Je hebt er niet voor niets steeds weer een teruggekocht.
Gewoon houden deze. :sunglasses:

1 like

Wat vind je van de optie om de Doxa, Tuna en de zwarte Explorer weg te doen, en een witte Explorer toe te voegen? Drie toppers in zwart, blauw en wit en de SKX als leuk horloge ernaast

3 likes

Beide verkopen. Ik zie niet waarom de SKX niet als vakantiehorloge kan fungeren. Lijkt me daarvoor uitermate geschikt.

1 like

Ik heb de witte gehad! Ook erg mooi, maar ik vind de zwarte mooier.
Maar zo naast elkaar heb je gelijk natuurlijk

1 like

Ik zou alles weg doen op de sub na :slight_smile:

1 like

Ik heb de liefde voor de tuna nooit begrepen. Wel als duikhorloge, want ik kan me de goed voorstellen dat de specificaties en de afleesbaarheid bijna ongeëvenaard zijn, maar de vormgeving laat me ijskoud.

Dat gezegd hebbende vind ik de Doxa ook meer ‘cult’ dan een schoonheid, maar daarvan zie ik de charme dan weer wel.

1 like

Ik zou de sub en de skx houden. Beide andere weg want ik zou dan toch de sub verkiezen.

2 x Rolex is voldoende.

Combi sub en 16570 is mooi!

2 likes

:joy: (ik ook :rofl: )

1 like

Dank allen voor de input!
Ik lees toch vaak optie 4: beide weg. Less is more, zoiets.
Sub als daily-duiker, SKX voor ruiger werk/vakantie.
Ik ga er over nadenken.

3 likes

Alles weg behalve de GS…

2 likes

Je hebt een Moore collectie

1 like