Wanneer men het heeft over de meest iconische chronografen die een grote stempel op de wereld der horlogerie hebben gedrukt komen de volgende namen al snel naar boven:
Omega Speedmaster
Breitling Navitimer
Zenith El Primero
Het lijstje zou nog verder kunnen worden aangevuld met de:
Rolex Daytona
IWC portugesier
(Tag) Heuer Monaco
Welke van deze zes iconische chronografen met historisch belang is volgens jullie de onbetwiste winnaar?
Ik kies de Navitimer, omdat Breitling de chronograaf heeft ontwikkelt zoals we die tegenwoordig
kennen. Dus bedienbaar via twee drukknoppen, met centrale secondewijzer en 30 minutenregister.
Tsja,
ik heb en weet niet zoveel over het hele verhaal achter verschillende horloges.
De Zentith wist ik niet eens dat het wat bijzonders was, dit terwijl deze wel op mijn verlang/bekijk lijstje staat.
Nu zie ik hier dat het uurwerk uniek is? vertel…
Dat de Omega op de maan is geweest is mij bekend, is er verder nog iets bijzonders aan qua uurwerk oid?
De Omega is wel ernstig bekend en dit vooral onder de horloge liefhebbers, want het horloge heeft een serieus verhaal en ja het zier er zeker ok uit. Niet reuze spannend vind ik maar lelijk is dit horloge niet te vinden. Geslaagd ontwerp dus.
Als je een rondvraag gaat doen onder noobs en liefhebbers dan denk ik serieus dat “iedereen” Breitling zou opnoemen.
Die hebben tenslotte het Chronograaf gebeuren dat gebruiksvriendelijk is en dat we allemaal kennen op de markt gebracht.
HUN hebben dit bedacht en ontwikkeld en niemand anders.
Ik denk daarom dat alleen om die reden alleen al er niemand anders deze strijd kan winnen.
Chronograaf en Breitling, sja zoals het hoort.
Iconische chronografen en dan alleen dooddoeners opnoemen van merken met moderne grote reclame budgetten… RLC mag wel eens wat draadjes lezen ipv beginnen
Strela met cal 3017 iemand?
eerste in het vacuum van de ruimte.
Seiko cal 6138 en 6139? De pogue is tenslotte ook iconisch te noemen en beiden calibers waren technische doorbraken
Als het over stijl iconen en/of technische mijlpalen gaat dan doen enkele UGs ook nog een duit in het zakje