Baume en mercier chronograph

Ik heb deze baume & mercier aangeboden gekregen. Hebben jullie enig idee wat de waarde zou zijn van deze klok en of hij uberhaupt wel echt is?

Heb ook nog een foto van het uurwerk

Zou ff een pb doen naar GhentWatch die heeft best wel verstand van vintage chronographen, heb er verleden week ook nog een Baume & Mercier gekocht, (foto`s volgen nog)

Niet doen

Uurwerk ziet er heel slecht uit en ook de dial heb ik mn twijfels over…

Zit een landeron 47 in, maar wel een late want deels ook al kenmerken van de 48.

Het uurwerk heeft flinke aandacht en service nodig. Dat drukt de waarde natuurlijk. En gezien de binnenkant en staat van de kast zou het zomaar kunnen dat er een redail in zit.

Gerede twijfel maar voor een superscherpe prijs een leuke opknapper wellicht.

Het uurwerk en de kast/kroon/pushers zijn in zeer slechte staat, ik zou hem laten liggen.

Maar wat moet het kosten ?
Dat is toch het belangrijkste!

Wijzerplaat is denk ik een redial. Font is ´off´.

De vraagprijs ligt op 550

1 like

Als je opmerkingen plaatst is het wel de bedoeling om een onderbouwing te geven :+1:

1 like

Plaat is tof, denk eerder dat het in het logofont oude inperfecties zijn dan sporen van een redial. Kast is redelijk scherp, maar helaas verchroomd. Uurwerk ziet er erg brak uit.

Al met al niet de moeite waard, tenzij het voor de helft van de vraagprijs kan.

En jij bent

Heel aardig…maar ik snap dit soort nutteloze posts gewoon niet…

1 like

Zin die subdials er nu schreef opgedrukt?

Lijkt er wel op ja🤣

1 like

Mee eens. Daarnaast vind ik het verschil in status mbt de rest van het klokje totaal niet in verhouding.

Die subdials zijn verzonken in de wijzerplaat, en de bedrukking staat daar volgens mij netjes midden in. Ik denk eerder dat de minute track langs de buitenrand niet goed gecentreerd staat. :thinking:

1 like