Baume en Mercier

Goede middag

Ik wil een goed horloge aanschaffen
Een automaat. Ik twijfel tussen Baum en Mercier en breitling
Beide zijn ongeveer even duur
Wat is een beter horloge qua kwaliteit
En de evt restwaarde.

Hart dank

Goedemiddag en welkom op het forum,

Eerlijk gezegd gaat u op beide behoorlijk afschrijven maar op een Breitling wellicht (relatief) het minste. De vraag is wel, welke types heeft u in gedachten? Dat maakt het voor ons wat makkelijker.

Hier kun je je eigen Baume (zonder: & mercier) samenstellen, met als leuk ā€œdingetjeā€, de kast wordt in Nederland gemaakt.

Breitling avenger2 Seawolf blacksteel
Baum en mercier Clifton ltd cobra

Zal een omega meer in waarde blijven
Evt nog andere alternatieven

Hartelijk dank heren

Heel eerlijk gezegd zou ik geen van beide kopen als je puur maar restwaarde kijkt. Omega is dan verstandiger, een Seamaster of Speedmaster bijvoorbeeld.

1 like

Maar welke vind je nou t mooist?

ā€˜Baumeā€™ of ā€˜Baume & Mercierā€™ zijn van zeer verschillende klasse.

1 like

Welkom op dit forum trouwens.

Als je je keuze laat bepalen door de waardevastheid zou ik zoā€™n uitgave nog niet doen. Blijkbaar weet je nog niet echt goed wat je mooi vindt. Kun je beter hier wat langer rondhangen en plaatjes kijken voor je een keuze maakt.

Overigens is het probleem van waardevastheid redelijk goed op te lossen door een jong gebruikte te kopen (het is net autohandel :slight_smile: ) Dan is als het goed is de marktconforme afschrijving reeds een feit!

2 likes

maar ziet er verder wel ā€œschierā€ uit :slight_smile:

1 like

Achja als je een gaaf horloge wil, zal ik voor de genoemde Breitling gaan. Zelf zal ik niet gaan voor een horloge met een zwarte coating, omdat hierbij beschadigingen extra zichtbaar zijn.
Mocht afschrijving je tegenhouden, dan kun je bijvoorbeeld voor een Rolex Explorer kijken, al weet ik niet of de nieuwprijs betaalbaar is zonder organen te verkopenā€¦

Over het algemeen is Breitling wat waardevaster dan Baume & Mercier. Omega over het algemeen weer wat waardevaster dan Breitling. Ik zeg bewust over het algemeen omdat het ook nog per type scheelt.

Wil je echter mƩƩr zekerheid in waardevastheid dan zijn de sportmodellen van Rolex een verstandiger keuze maar wel wat duurder.

Als je bereid bent om nĆ³g meer uit te geven dan komen merken als Audemars Piguet, Patek en Vacheron Constantin om de hoek met een bewezen goed trackrecord op het gebied van waardevastheidā€¦