Baume en Mercier

Mannenbroeders,
Wat vinden jullie hiervan, is het echt of is het nep?

Ik val niet speciaal op dure merken maar ik vond/vind deze mooi en heb me laten verleiden tot een impulsaankoop op de rommelmarkt. Ik vind dit horloge nergens terug en kan er geen info over vinden. Misschien weten jullie meer of kennen jullie beter de weg naar de juiste info.

En wat te denken van het teken/logo op de kroon?


Sorry, de foto’s konden beter, de donkere ring om het goudkleurige middenstuk is een zeer donker nachtblauw.

Bedankt voor het kijken,
Marjolijn

Ik heb er geen verstand van, maar ik vind hem wel mooi! :thumbsup:
Dat er ooit een andere, enigszins bijpassende kroon op is gezet hoeft niets te zeggen over de echtheid. Kan uiteraard betekenen dat er naast de kroon meer onderdelen niet origineel zijn, maar dat hoeft uiteraard niet.

De kroon lijkt me niet origineel, maar ik heb geen reden om aan de echtheid van het horloge te twijfelen. Zoals bekend heeft Baume & Mercier geen manifactuurkalibers gemaakt: in modellen van deze tijd zit het gangbare werk van A. Schild, Peseux etc. Bij mijn weten werd dat meestal wel met B&M gesigneerd, hoewel niet bij dit horloge. Dat zie ik bij vintage B&M’s echter wel vaker (ook bij de mijne), dus dat zegt niet zoveel over de echtheid. Kortom, in mijn ogen een goede koop - als hij verder technisch in orde is en je er niet teveel voor hebt betaald, natuurlijk. :wink:

Ahum, wat zijn manifactuurkalibers?

En je zegt: ‘uit deze tijd’. Uit welke tijd schat jij hem?

En wat is teveel? Ik heb er 90 euro voor betaald. Voor mij is dat veel voor een vintage horloge, ik zit normaal op budgethorloges van soms obscure merken die ik er leuk uit vind zien. Daar heb ik (voorlopig) nog plezier genoeg aan. Ik hoef niet speciaal duur.
Dus je begrijpt dat dit naar verhouding dure horloge voor mij een uitzondering is. Ik viel ervoor maar ik ga geen gewoonte maken van dit soort bekende dure merken.