Baume et Mercier is nu niet een merk wat dagelijks op dit forum voorbij komt. Ik wil daarom wat nieuws met jullie delen. Ze hebben namelijk de totale Capeland serie vernieuwd met een paar prachtige chronographen, zoals deze:
en deze:
Vooral de Flyback chronograph vind ik prachtig, met een manufactuur loopwerk genaamd La Joux-Perret 8147-2 (ik heb er zelf nog nooit van gehoord of gelezen), dus aan de professoren binnen dit forum graag wat uitleg. 1 nadeel de kast van de Flyback is 44mm en dat is voor mijn pols (omtrek 18 cm) echt op het randje, de rest van de chronographen is 42mm. Zie voor verdere info http://www.baume-et-mercier.com. O ja, ze zijn pas komend voorjaar beschikbaar.
Ik begrijp niet waarom horlogebouwers nog steeds
die ontsierende datum er tussen frotten
Ik ook niet…
Stomme is als ik Daytona aanhanders hoor, die willen er juist graag een datum op… Ik kijk echt nooit naar een datum en daarbij kies ik mijn horloges uit met name vanuit een estetisch oogpunt.
Ik begrijp niet waarom horlogebouwers nog
steeds
die ontsierende datum er tussen frotten
Ik ook niet…
Stomme is als ik Daytona aanhanders hoor, die
willen er juist graag een datum op… Ik kijk echt
nooit naar een datum en daarbij kies ik mijn
horloges uit met name vanuit een estetisch
oogpunt.
Voor mij is een datum op mijn horloge juist een criterium. Een horloge dat je af en toe draagt kan wat mij betreft wel zonder datum, maar een horloge voor dagelijks gebruik wil ik echt alleen met datum.
Bij horloges zonder datum kijk ik toch een aantal keer per dag voor niets op mijn horloge, om vervolgens toch weer mijn telefoon te moeten pakken. Het is weliswaar zo dat het uit esthetisch oogpunt vaak niet ideaal is om een datum op het horloge te hebben, maar een horloge is en blijft een gebruiksvoorwerp, en moet vooral dus ook bruikbaar zijn. Daarvoor is een datum voor mij een belangrijk punt.
Voor mij is een datum op mijn horloge juist een
criterium. Een horloge dat je af en toe draagt kan
wat mij betreft wel zonder datum, maar een horloge
voor dagelijks gebruik wil ik echt alleen met
datum.
Bij horloges zonder datum kijk ik toch een aantal
keer per dag voor niets op mijn horloge, om
vervolgens toch weer mijn telefoon te moeten
pakken. Het is weliswaar zo dat het uit esthetisch
oogpunt vaak niet ideaal is om een datum op het
horloge te hebben, maar een horloge is en blijft
een gebruiksvoorwerp, en moet vooral dus ook
bruikbaar zijn. Daarvoor is een datum voor mij een
belangrijk punt.
Leuk hoe mensen verschillend ermee omgaan! Op de horloges met datum verstel ik de datum meestal niet eens, enkel de tijd zet ik goed.
Vooral de Flyback chronograph vind ik prachtig,
met een manufactuur loopwerk genaamd La
Joux-Perret 8147-2
Baume et Mercier zit in de Vendôme groep waarin ook Cartier en Piaget zitten. Grote kans dat dit uurwerk uit de koker van Piaget komt, dat ook de manufacture uurwerken voor Cartier maakt. Vroeger zaten er in Baume’s ook wel Lemania en Piguet calibers, maar die vallen nu beide onder de Swatch-groep waarbij Piguet o.a. de calibers voor Blancpain maakt. Daarom denk ik dat dit Baume caliber door Piaget gemaakt wordt.
Ze hebben ook een website: http://www.prototec.ch/