Baume et Mercier

Baume et Mercier is nu niet een merk wat dagelijks op dit forum voorbij komt. Ik wil daarom wat nieuws met jullie delen. Ze hebben namelijk de totale Capeland serie vernieuwd met een paar prachtige chronographen, zoals deze:

en deze:

Vooral de Flyback chronograph vind ik prachtig, met een manufactuur loopwerk genaamd La Joux-Perret 8147-2 (ik heb er zelf nog nooit van gehoord of gelezen), dus aan de professoren binnen dit forum graag wat uitleg. 1 nadeel de kast van de Flyback is 44mm en dat is voor mijn pols (omtrek 18 cm) echt op het randje, de rest van de chronographen is 42mm. Zie voor verdere info http://www.baume-et-mercier.com. O ja, ze zijn pas komend voorjaar beschikbaar.

NicoB)-

Dank voor het delen.
De laatste is inderdaad erg fraai.
(en voor mijn “damespols” ook veel te groot)

Baume & Mercier is inderdaad te weinig te zien. Beide horloges vind ik er erg mooi uitzien.

Ik vind ze ook mooi. Vond de Capeland serie een paar jaar geleden ook erg mooi. Daarna werd het weer wat minder. Prijs zal pittig zijn ben ik bang.

Traveller69 Schreef:

Baume & Mercier is inderdaad te weinig te zien.
Beide horloges vind ik er erg mooi uitzien.

Mijn beste,

Idem dito.
Eveneens als de vermaarde Classima serie.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik begrijp niet waarom horlogebouwers nog steeds die ontsierende datum er tussen frotten :sunglasses:

MartinB Schreef:

Ik begrijp niet waarom horlogebouwers nog steeds
die ontsierende datum er tussen frotten :sunglasses:

Ik ook niet…

Stomme is als ik Daytona aanhanders hoor, die willen er juist graag een datum op… Ik kijk echt nooit naar een datum en daarbij kies ik mijn horloges uit met name vanuit een estetisch oogpunt.

Vind de bovenste van de twee wel mooi. De onderste vind ik domweg te druk en doet me denken aan andere modellen.

Bidle Schreef:

MartinB Schreef:

Ik begrijp niet waarom horlogebouwers nog
steeds
die ontsierende datum er tussen frotten :sunglasses:

Ik ook niet…

Stomme is als ik Daytona aanhanders hoor, die
willen er juist graag een datum op… Ik kijk echt
nooit naar een datum en daarbij kies ik mijn
horloges uit met name vanuit een estetisch
oogpunt.

Voor mij is een datum op mijn horloge juist een criterium. Een horloge dat je af en toe draagt kan wat mij betreft wel zonder datum, maar een horloge voor dagelijks gebruik wil ik echt alleen met datum.

Bij horloges zonder datum kijk ik toch een aantal keer per dag voor niets op mijn horloge, om vervolgens toch weer mijn telefoon te moeten pakken. Het is weliswaar zo dat het uit esthetisch oogpunt vaak niet ideaal is om een datum op het horloge te hebben, maar een horloge is en blijft een gebruiksvoorwerp, en moet vooral dus ook bruikbaar zijn. Daarvoor is een datum voor mij een belangrijk punt.

maardein Schreef:

Voor mij is een datum op mijn horloge juist een
criterium. Een horloge dat je af en toe draagt kan
wat mij betreft wel zonder datum, maar een horloge
voor dagelijks gebruik wil ik echt alleen met
datum.

Bij horloges zonder datum kijk ik toch een aantal
keer per dag voor niets op mijn horloge, om
vervolgens toch weer mijn telefoon te moeten
pakken. Het is weliswaar zo dat het uit esthetisch
oogpunt vaak niet ideaal is om een datum op het
horloge te hebben, maar een horloge is en blijft
een gebruiksvoorwerp, en moet vooral dus ook
bruikbaar zijn. Daarvoor is een datum voor mij een
belangrijk punt.

Leuk hoe mensen verschillend ermee omgaan! Op de horloges met datum verstel ik de datum meestal niet eens, enkel de tijd zet ik goed. :slight_smile:

Bidle Schreef:

Leuk hoe mensen verschillend ermee omgaan! Op de
horloges met datum verstel ik de datum meestal
niet eens, enkel de tijd zet ik goed. :slight_smile:

:slight_smile: Ik doe exact hetzelfde.

rammeldarm Schreef:

Vooral de Flyback chronograph vind ik prachtig,
met een manufactuur loopwerk genaamd La
Joux-Perret 8147-2

Baume et Mercier zit in de Vendôme groep waarin ook Cartier en Piaget zitten. Grote kans dat dit uurwerk uit de koker van Piaget komt, dat ook de manufacture uurwerken voor Cartier maakt. Vroeger zaten er in Baume’s ook wel Lemania en Piguet calibers, maar die vallen nu beide onder de Swatch-groep waarbij Piguet o.a. de calibers voor Blancpain maakt. Daarom denk ik dat dit Baume caliber door Piaget gemaakt wordt.
Ze hebben ook een website:
http://www.prototec.ch/

Vind de 2e erg mooi, zie op de site een in rosé-goud die nog mooier is in mijn ogen.

Maar inderdaad, als je het prijskaartje ziet en daarbij de andere opties…

Het gebruikte uurwerk van La Joux-Perret wordt o.a. gebruikt in sommige Hublot Big Bang modellen.

Het eerste horloge vindt ik persoonlijk het mooiste, zeker om een wat kleinere pols.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

ah Schreef:

Het gebruikte uurwerk van La Joux-Perret wordt
o.a. gebruikt in sommige Hublot Big Bang
modellen.

Interessant. Hier nog wat info over La Joux-Perret
http://www.watch-wiki.net/index.php?title=La_Joux-Perret&phoenixs-db3_session=a7a5c615d14b6a6382891a51b5af6ac4
Als ze ook aan Hublot leveren (die in de LVMH groep zit), dan denk ik dat deze fabrikant wellicht onafhankelijk is. Wie het weet mag het zeggen.

SuperC Schreef:

Hoe weten jullie dan welke datum het is :wink: ?

Dat weet ik eigenlijk standaard altijd wel. Daarnaast heb ik een agenda op zak welke ik vaak genoeg zie. :slight_smile: