Baume et Mercier

Valt me op dat ik zo weinig baume et mercier hier voorbij zie komen.
Waarom zijn deze horloges niet zo populair. Een Van de oudste horlogemerken. Redelijk betaalbaar en mooie uitstraling.

8 likes

Ondanks dat het een sympathiek merk is, zou ik er niet snel 1 kopen omdat ik het allemaal ‘net niet’ vindt. Vooral de klassieke designs werken voor mijn gevoel niet heel goed door de afwerking die te wensen over laat imo. Dan ben je vaak beter uit iets uit een goedkoper of duurder segment te kopen.

1 like

de mijne

13 likes

Mooi die oranje accenten :wink:

1 like

heeft vorig jaar tijdje te koop gestaan, maar dat is ook meteen het probleem met dit merk. niet te verkopen. nu besloten om van haar te houden als vakantie-kanon.

3 likes

Best wel mooie horloges maar ze missen een ‘bekend’ iconisch model.

Mochten ze die Riviera 2-3 mm kleiner maken zouden ze er veel meer verkopen denk ik.

Prijszetting is ook wel stevig, het is geen horlogemerk
waar ik listprijs zou voor betalen.

2 likes

Ode aan cobra Shelby. Vond wel leuk maar idd niet te verkopen. Is een gadget

6 likes

En weinig klassieks aan nmm :+1:

Ik merk hetzelfde eigenlijk bij Raymond Weil :thinking:

1 like

Ik heb er twee in de box wel vintage, maar draag ze niet veel. Maar vind ze wel tof.

De nieuwere modellen vind ik ook niets alles. Maar gelukkig is het erg persoonlijk wat je wel en niet mooi vind :wink:

17 likes

B&M is is niet een echt herenmerk hoewel ze natuurlijk herenmodellen/ lijnen hebben.
Classima Executive deed het goed eind jaren 90/ begin jaren 00.
Riviera is/ was een iconisch model, stamt uit 1973.
En damesmodellen als de Linea, Catwalk en Hampton hebben het goed gedaan tot een jaar of 15/ 20 geleden.
Merk is nu inderdaad wat weggezakt , heb het idee dat Richemont er ook niet veel geld meer in pompt.

1 like

Jammer dat dit merk zo ondergeschoven lijkt. Voornamelijk dit model heb ik altijd heel mooi gevonden:

Sindskort heeft B&M een uurwerk (zie ook plaatje van johngo) met een 5 day power reserve (misschien stiekem samengewerkt met Oris??). Best wel een ding. Jammer dat het merk niet zoveel aandacht krijgt, want ik vind ze echt wel prachtige horloges hebben.

4 likes

Goede vraag, vind ik. Het antwoord zal voor een ieder persoonlijk zijn en kan alle kanten op springen.

Ik heb in de afgelopen tijd 2 geschikte modellen gepast, namelijk

• de door @johngo getoonde baumatic, maar dan in blauw. Zeer mooi horloge, mooi aan de kast aansluitende band, prachtige wijzerplaat, mooie afwerking
  • de nieuwe Riviera met blauwe saffieren wijzerplaat. Ook schitterend met die plaat als bijzonder aspect. Afwerking had ik niets op aan te merken, met uitzondering van de twee palletjes waarmee de wijzerplaat vast wordt gezet (die je door de doorschijnende wijzerplaat kunt zien).

Alleen…ik had er, ondanks bovenstaande lopende beschrijving, niet het gevoel bij dat ik bij de prijs vond passen…
Maar zoals ik in het begin al zei, dat is persoonlijk.

Het is wel de reden dat je er niet één van mij hier ziet.

1 like

Die chronograaf is echt prachtig :ok_hand:t2:

2 likes

Spijt dat ik de mijne weg heb gedaan 🤦🏼

3 likes

hele fraaie. weet je de referentie nog?

1 like

Helaas die weet ik zo niet.

Mocht je het echt willen weten kan ik de kopende partij van destijds nog vragen :sweat_smile:

1 like

Ze hebben wel een mooie duiker.

Dat heb ik mij ook al vaak afgevraagd! Van de meer contemporaire modellen, vind ik de Capeland met ovale subsecond erg fraai. Prachtige wijzerplaat, en originele kastvorm. Er is ook een chronograaf-versie, maar die is inderdaad “net niet”. Tijdje gehad en o.w.v. onverkoopbaar aan een bodemprijs de deur uitgegaan… Nu spijt, uiteraard! :stuck_out_tongue:

1 like

:+1:! Ik kwam bij de topic door te zoeken naar BM en of er een BM only topic was. Lijkt niet te zijn?
Goede vraag ook, waarom niet zoveel BM? Ik kan geen antwoord geven, ik heb twee!