Baume et Mercier

Beste lezers ik vroeg me af of iemand me wat meer kon vertellen over het volgende klokje:

Merk: Baume et Mercier
Modelnummer: 15171

Ik heb me stuk gezocht naar informatie over dit horloge ik wil graag weten:

Uit welk jaar het komt, misschien is dit te achterhalen aan de hand van het modelnummer: 15171.
Wat de steentjes is het midden zijn ?
of het waard is zoiets te verzekeren ?
Tot slot nog een tweetal fotos


Hartelijk dank voor het lezen van mijn bericht en ik wacht de reacties af :slight_smile:

Groeten,

Subenu

Het is een horloge in ‘Breguet’ stijl.

Wat het waard is hangt van de kast af (is het goud, 14K, 18K of doublé), de staat van de kast (lijkt beschadigd tussen 6 en 7 uur), en wat voor uurwerk er in zit (is het quarz of mechanisch).

Ik begrijp niet wat je met steentjes in het midden bedoelt.

Het lijkt me een klokje uit begin jaren '90. Hoe lang heb je het al, hoe kom je er aan, wat weet je er zelf van?

Ik ben zeker geen taxateur, maar afhankelijk van bovenstaande zou ik zeggen: tussen de 50 en 300 euro.

Weinig aan toe te voegen.

Met “de steentjes in het midden” denk ik dat bedoeld wordt het relief op de wijzerplaat. Dit zijn echter geen steentjes maar heet een geguillocheerde wijzerplaat.

Hier heb je een horloge wat er qua stijl op lijkt. Een Certina (Kurth Frères edition). De nieuwprijs in Nederland was ooit 695 gulden. Hoe ik dat weet? Ik heb er zelf één. Jouw Baume & Mercier deed me hier aan denken.

Source:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2usau&1066834809

Allereerst hartelijk dank voor de snelle reacties :slight_smile:

Het is een 18k guden Zwitsers horloge er zitten geen krasjes op het glas dus waarschijnlijk saffieren glas gebruikt. Met de steentjes in het midden bedoel ik
de ronde puntjes om de wijzerplaat heen geen idee wat het is. een goede foto maken is best lastig zonder en goede camera.
Het is niet mijn horloge maar van mijn oom die wist er verder niet veel vanaf en vroeg of ik informatie erover in kon winnen.

Hij lijkt er inderdaad erg op hellemaal met die puntjes rondom de wijzerplaat.
mooi horloge hoor is hij ook van 18k puur goud ? mijn exemplaar is dit wel heb ik vast kunnen stellen

ah bedankt voor de informatie :slight_smile:

Die ‘puntjes’ is gewoon de minuten indeling. Ter maar eens, het zijn er 60! :slight_smile:

Ik heb nog steeds m’n bedenkingen over de staat van de kast tussen 6 en 7 uur.

Mijn horloge is 10micron doublé.

Ik heb midden jaren '90 wel eens naar een vergelijkbare gouden Omega gekeken, die was toen winkelprijs ongeveer 2000 gulden. Wat is zo’n klokje nu nog waard? Ik denk 200/300 euro?

owja je hebt gelijk het is inderdaad de seconden indeling. tja de staat is niet als nieuw ofzo op het goud zitten her en der wel wat krassen maarja niet zichtbaar bij gewoon gebruik ofzo alleen bij macro fotografie :P. Over wat hij waard is geen idee Als je nu een vergelijkbaar gouden horloge zou willen van dit merk ben je 2000 euro kwijt. Nieuwprijs. En dan heb je een heel erg basis model zonder luxe wijzerplaat seconde aanduiding enzo
http://www.jurawatches.co.uk/watch.asp?productid=3559
wat ik weet over het merk is dat de vintage horloges gelieft zijn, goeie horloges
over de nieuwe modellen zijn de meningen verdeelt het gebruik van een quartz uurwerk
en dan toch 2000 euro vragen voor een horloge valt lang niet bij iedereen in de smaak… vandaar dat ik ook zo benieuwd ben wat voor uurwerk er gebruikt word. ik ben erg bang dat het quartz is :stuck_out_tongue:

subenu Schreef:

Als je nu een vergelijkbaar gouden horloge zou willen van dit merk ben je 2000 euro kwijt. Nieuwprijs. En dan heb je een heel erg basis model zonder luxe wijzerplaat seconde aanduiding enzo

Dat is een beetje inflatie en een hoop marketing.

… vandaar dat ik ook zo benieuwd ben wat voor uurwerk er gebruikt word. ik ben erg bang dat het quartz is :stuck_out_tongue:

Dat is makkelijk te achterhalen. Moet je het opwinden?

ja je betaald gewoon veel voor de naamsbekendheid van het merk.
Het heeft een jaar lang gelopen zonder op te winden dus het is waarschijnlijk een quartz uurwerk al staat het er niet op vermeld… zit daar trouwens ook nog verschil in kwaliteit in als je een quartz uurwerk hebt gezien de vermoedelijke leeftijd zou het nogal balen zijn als hij er straks mee op hield :stuck_out_tongue:

Thnx voor de aandacht trouwens je hebt me al erg geholpen

Hier vraagt iemand €680 voor een vergelijkbaar horloge. Deze is wel mint. En het is de vraagprijs. Vragen en krijgen is 2.

Ik zie het zoiets verkopen is niet makkelijk je moet echt een verzamelaar hebben toch vind ik het geen mint condition gewoon goeie foto :stuck_out_tongue: ik ben net me een beetje aan het verdiepen of die quartz uurwerken een beetje goed bekent staan gezien de leeftijd wil ik niet dat hij uit gaat vallen ofzo :stuck_out_tongue:

Ah, dus je kunt hem van je oom overnemen? Volg Ebay eens waar een soortgelijk horloge voor weggaat. Dan heb je een goede indicatie.

naja dat hoop ik hij vond hem wel bij me passen en zei hij en hij vroeg of ik is informatie op kon vragen erover dus word afwachten :stuck_out_tongue:

Baume et Mercier is niet zo’n goed merk om te verkopen.
De horloges verliezen veel waarde.

Ik heb er 2 en ik heb ze allebei voor een uitstekende prijs gekregen.

Voor een quartz-model zou ik niet meer dan 250 euro geven, meer vanwege het goud dan voor het uurwerk…

Vermoedelijk is het gewoon een eta-quartz uurwerk overigens dat hierin zit.

Je zit met 3 nadelen:

  1. dress verkoopt niet goed
  2. het merk verliest veel waarde
  3. quartz is maar een deel waard van mechanisch

jah ik ben wel met je eens dat verkopen zoiezo lastig gaat worden ik ze op ebay niet onder de 1000 euro aangeboden worden, en dan heb ik het niet eens over een gouden model. Ik heb een boek besteld die wat meer over het klokje kan vertellen (hopelijk) het lijkt overgens wel op een luxe uitvoering dit is hellaas niet goed zichtbaar op de fotos met name de wijzerplaat heeft veel detail en de seconde aanduiding lijkt kleine glinsterende puntjes te hebben lijken rood of zwart van kleur.

Naja ik probeer wel wat meer research te doen echt lastig info te vinden

GR,

Subenu

Zoeken naar informatie is altijd leuk, maar ik verwacht niet dat je veel specifieks gaat vinden, of het moet een oude folder zijn waar die in staat.

Het is een keurig horloge, maar niet iets uit een bekende lijn (zoals een Omega Speedmaster, o.i.d), en het is niet oud genoeg om vintage te zijn. Vergelijk het met een Omega De Ville uit die tijd. Daar zul je nu ook weinig over terugvinden, en in de toekomst - denk ik - ook niet.

Zoals al eerder gezegd, de waarde zal niet zo hoog zijn. Het is een dress-horloge van bescheiden afmetingen, en die zijn op dit moment niet ‘hot’. Wat wel in is zijn de thema’s vliegeniers, duiken, racing, en (i.c.m.) grote horloges.

Als je er in geinteresseerd bent, moet je het kopen omdat je het zelf mooi vind, tegen een prijs die je acceptabel vind. Over de kwaliteit zou ik niet inzitten. En een nieuw uurwerkje erin als het moet, dat kan niet te moeilijk zijn.

Sorry als ik je verwachtingen nu enigszins temper, maar dit horloge, in goud, zou mij niet meer dan ca 300 euro (max) waard zijn.
1000 euro of meer is niet realistisch.

Verzamelaarswaarde: nihil
goudwaarde: gewicht kast x inruilprijs goud
uurwerkwaarde: ETA, tamelijk reguliere kwarts, misschien 50 euro.

De informatie komt uit een boek over baume en mercier en ik vind het gewoon interessant informatie erover te weten te komen dus vandaar mijn keuze een boekje erover aan te schaffen ik zeg ook niet dat ik verwacht er 1000 euro voor te krijgen mocht ik het (ooit) verkopen ze worden alleen wel voor die prijzen aangeboden… zoiezo de nieuwprijs van dit merk is belachelijk hoog viel me op moet toch ergens in zitten.
Naja mochten jullie gelijk hebben en het inderdaad niet meer dan 300 euro waard is dat ga ik het zoiezo niet verkopen daarvoor is hij veel te nice :smiley: zodra ik iets meer weet laat ik het wel weten

Thnx voor alle reacties

Gr,

Subenu