Baume & Mercier 18Kt Dameshorloge

Dag beste mede-forumleden!

Vandaag sprak een collega me aan omdat hij weet dat ik geïnteresseerd ben ik horloges en hij uit een erfenis een mooi dameshorloge verkregen heeft. Ik heb online wat zitten zoeken maar kan niet erg veel terugvinden over deze BM handwinder.

Ik ga het horloge binnenkort ook te koop aanbieden voor hem, maar heb geen idee wat te vragen. Ik weet dat de markt voor dameshorloges niet gigantisch is, wat de prijzen wat drukt.

Betreft volgens mij wel een 18Kt gouden horloge. Vermoedelijk eind jaren 60, begin 70. De kast, de plaat en het glaasje zijn in een prachtige staat. Heeft ook nog een originele band en de originele BM kroon, en komt met het doosje, dat ook in een zeer nette staat verkeert.

Is iemand in de mogelijkheid een ruwe schatting te maken van de waarde van dit horloge? Ik heb hem niet opengemaakt, dus van het Cal. weet ik voorlopig niets. Bedankt voor jullie input!

ik bied …, goh geen idee, t is wat je zegt, vraag en aanbod en dit is een courant model.
t ziet er wel leuk uit en als het goed loopt , meevaller.

Dit soort spul blijft toch echt goudwaarde plus een beetje waard.

2 likes

Vrees t ook. Maaaaybe meer met geluk… maar kost je dan wel veel effort. De moeite eigenlijk niet waard.

1 like

Dan kijken we binnenkort eens of er gegadigden zijn in het blauwe deel. Bedankt!

Goudgewicht bepalen door te wegen zonder bandje, glas en uurwerk.

Dat afzetten tegen de prijs per gram voor het gehalte en zeg 20-100 Euro extra ivm doos, bandje, gesp etc.

1 like

Nadeel is dat dan waarschijnlijk moeilijker verkocht is dan direct als sloopgoud.

Hoewel het natuurlijk eeuwig zonde is van zo’n mooi fullsetje.

2 likes

Inderdaad! Gezien de staat hoop ik er iemand anders nog mee te plezieren en er nog wat geld uit te krijgen voor de collega. Ik ga eens nakijken hoe goed hij de tijd bijhoud en indien dit meevalt komt hij in het blauwe deel :slight_smile: Sloopgoud zou jammer zijn. Anders zal het MP of 2dehands worden… Bedankt voor de input alvast!