Baume & Mercier / Longines / Maurice Lacroix

Hallo allemaal,

Na veel onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat er 1 model is dat mij zeer aanspreekt. Echter bieden zeer veel merken in de basis hetzelfde horloge aan.

Mijn voorkeur gaat uit naar een voor mij bekend merk. Nou ben ik benieuwd welk merk jullie kiezen. Uiteraard zijn alternatieven welkom.

Mijn voorkeur gaat uit naar een leren band i.c.m. een witte wijzerplaat (helaas kon ik niet van alle modellen een exact voorbeeld vinden).

Ben erg benieuwd wat jullie mening is.

baume en mercier! ik heb er zelf 1. de classima. Gewoon een zeer elegant horloge!

ik zou voor de longines gaan. Dit merk heeft een prachtige afwerking. De andere merken ook maar tot nu trekt longines mij het meest. Ook omdat de ontwerpen van longines niet snel vervelen.

succes met de keuze.

Groet.

Mijn beste,

Moeilijk hoor, zo’n keus aan zoveel horlogegenot!!

Desalnietemin zou ik kiezen voor het Baume & Mercier horloge.
Op de voet gevolgd door de Longines. Ik vind de wijzerplaat van deze Longines iets te druk.
En de hekkensluiter is Maurice Lacroix.

Succes met je uiteindelijke keus!!
En even zo belangrijk, “laat het ons weten en vooral zien”!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Doe mij de ML maar.

Over alternatieven gesproken: zelfde basis binnenwerk:
Maar veel exclusiever.

(plaatje geleend van JS)

Groet
Herman

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de B&M, relatief rustig horloge. Longines maakt prachtige horloges ook, maar deze wijzerplaat vind ik net wat te druk met de romeinse cijfers. ML trekt mij helemaal niet.

Dank jullie wel voor alle reacties!
Momenteel ben ik hard aan het sparen, kan tot nu toe alleen een goede tweedehands betalen.
Mocht die voorbij komen dat gaan jullie dat uiteraard gelijk zien.

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Moeilijk hoor, zo’n keus aan zoveel
horlogegenot!!

Desalnietemin zou ik kiezen voor het Baume &
Mercier horloge.
Op de voet gevolgd door de Longines. Ik vind de
wijzerplaat van deze Longines iets te druk.
En de hekkensluiter is Maurice Lacroix.

Succes met je uiteindelijke keus!!
En even zo belangrijk, “laat het ons weten en
vooral zien”!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mijn voorkeur gaat uit naar de JS. Ik kende het horloge niet, maar het is imho het enige waar de ontwerper erin geslaagd is om in totaal 11 wijzertjes en dials overzichtelijk en strak te presenteren.

Ter info: Longines heeft een variant van dit horloge met witte wijzers en arabische ipv romeinse cijfers. Die vind ik zelf mooier (dan de zwarte, niet mooier dan de JS).

edit: formulering

Leuk dat jullie er zo over denken:)

Ik ben juist van mening dat de JS te rustig oogt en vindt de romeinse cijfers op de longines weer mooier dan de arabische… Gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde is.

Het valt me op dat de meesten de ML juist als laatst kiezen. Heeft dat met het merk ML te maken, of de specifieke vormgeving dat ze aan dit horloge hebben gegeven?

GroteBozeWolf Schreef:

Mijn voorkeur gaat uit naar de JS. Ik kende het
horloge niet, maar het is imho het enige waar de
ontwerper erin geslaagd is om in totaal 11
wijzertjes en dials overzichtelijk en strak te
presenteren.

Ter info: Longines heeft een variant van dit
horloge met witte wijzers en arabische ipv
romeinse cijfers. Die vind ik zelf mooier (dan de
zwarte, niet mooier dan de JS).

edit: formulering

B&M voor mij, heb ooit een Riviera om de pols gehad, prachtig…

broek Schreef:

Het valt me op dat de meesten de ML juist als
laatst kiezen. Heeft dat met het merk ML te maken,
of de specifieke vormgeving dat ze aan dit horloge
hebben gegeven?

Waar het aan ligt weet ik niet, maar ML heeft het gewoon niet voor mij. Dit ondanks dat ze best mooie horloges in de collectie hebben en relatief voordelig aan te schaffen zijn.

nou dat wordt de bm toch?

Daar valt mijn keuze inderdaad wel op!
Nu maar hopen dat ik binnenkort een leuke aanbieding tegen kom.

of met wat extra centjes een portugieser kopen!

Tjah… Is ook een mooi exemplaar!

Alleen mist dan de maanfase (voor mij een vereiste). Tenzij ik echt nog 15 jaar wil sparen, want de iwc’s met maanfase zijn volgens mij niet voor de gemiddelde man weggelegd.

Die is erg mooi(tu)

Heb ooit een B&M gehad, vond geen enorm succes. Alledrie de merken kunnen mij eerlijk gezegd niet enorm bekoren. Als het tweedehands mag zijn gaat mijn voorkeur hier naar uit:

broek Schreef:

Ben erg benieuwd wat jullie mening is.

Mijn voorkeur zou gaan naar B&M, strakke vormen, leuke vintage kroon die past bij de wat ouderwetsere wijzers. Fijne lugs die het wisselen met bandjes ook goed mogelijk maakt. De lugs van de Longines vind ik mooier, maar de opgelegde Romeinse cijfers vind ik hier wat te druk.

leeuwentemmer Schreef:

Heb ooit een B&M gehad, vond geen enorm succes.
Alledrie de merken kunnen mij eerlijk gezegd niet
enorm bekoren. Als het tweedehands mag zijn gaat
mijn voorkeur hier naar uit:

http://www.juwelier-mayrhofer.com/content/116/luna
r-chrono.jpg

ow, als je het over een lelijk horloge hebt…:wink: