Baume & Mercier vraag (nieuw op dit forum)

Hallo!

Ik ben net nieuw op dit forum, en begin wel een interesse te ontwikkelingen voor horloges. Laatst heb ik dit horloge gekocht.
Hij loopt goed, ander bandje aan het horloge gemaakt. Nu vroeg ik mij af, aangezien ik totaal geen verstand van horloges heb, wat dit horloge nu ongeveer waard is?
Het is een Baume & Mercier, het glas is gekrast en de kast is ook wat beschadigd.
Heeft iemand ook enig idee welk type dit is, aangezien ik niets kan vinden…

Alvast bedankt!

Het glaasje kan gepolijst worden of vervangen (plexiglaasje is niet duur). in deze staat zou ik hem kopen voor max 75€ en zie ik ze weggaan tot 150€ voor iemand die er 1 zoekt en graag wil hebben.

Maar echt verstand heb ik niet van Baume & Mercier.

Welkom op dit forum!

Leuk horloge(tu) Alleen weet ik niets van de waarde.
Om er wat meer over te kunnen zeggen is een foto van het uurwerk ook handig;)

Leuk oud horloge , 40er jaren of zo .Model is niet te zeggen,als je achterdeksel met sleutel openmaakt kan je het caliber uurwerk zien en daarmee kan je hem wat beter determineren.

Qua opbrengst sluit ik mij aan bij de 1e reactie,ik zou €75 geven in deze staat ,miss als je een liefhebber vind krijg je er meer voor,vervangen glaasje zal €15 kosten of zo.
Mocht je hem voor dat geld weg willen doen mag je mij berichten.

Bedankt voor alle reacties!
Ik had ergens verwacht (lees: gehoopt) dat hij iets meer zou opbrengen. Vintagecollector schrijft dat het horloge ‘in deze staat’ een x bedrag opbrengt. Zou er nog iets, naast het vervangen van een glas, aan gedaan kunnen worden?

Ik hoorde bij de plaatselijke juwelier dat het vervangen van dit glas 30 euro kost. Is dat dan niet te veel? (eventueel ander adres? regio groningen?)

Verder zou ik hem wel willen openmaken, maar ik heb geen sleutel om een horloge te openen. Andere (veilige) manier?

Groeten!

Er van uitgaande dat de beste man toch wel een minuutje of 20-30 met u bezig is, het glaasje een inkoop en een verkoop heeft, de prijs incl BTW is die hij weer mag afdragen, hij het glas mag voorfinancieren, hij ook wel iets op zijn brood lust en niet graag in de kou zit, dan is 30 eigenlijk te weinig om van te kunnen leven.

Nou ik weet niet hoe jij een glaasje wisselt maar mijn horlogeman doet er 5 mnt over,glasklem erop, oud eraf, nieuw erop en klaar toch?

Tenzij je een klemring erop hebt dan is het was lastiger.